جستجو

به دنبال کاهش محموله های سنگ آهن صادراتی از استرالیا، شاخص این محصول در طول هفته گذشته روند نزولی داشته ­است. گفته­ ها حاکی از آن است که این بخش زیادی از این کاهش به قانون محدودیت تولید فولاد چین که اخیرا وضع گردیده، مرتبط است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، به دنبال کاهش محموله های سنگ آهن صادراتی از استرالیا، شاخص این محصول در طول هفته گذشته روند نزولی داشته ­است. گفته­ ها حاکی از آن است که این بخش زیادی از این کاهش به قانون محدودیت تولید فولاد چین که اخیرا وضع گردیده، مرتبط است.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی اداره بنادر پیلبارا (PPA) در روز جمعه ۱۰ سپتامبر، محموله های سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا در ماه آگوست نسبت به سال گذشته ۷/۴ درصد کاهش یافته است.

این بندر که در سواحل شمالی استرالیای غربی قرار دارد ۹/۴۳ میلیون تن سنگ آهن در ماه گذشته صادر کرده این در حالی است که مقدار صادرات این بندر در مدت مشابه سال قبل ۱/۴۶ میلیون تن بوده ­است.

بعلاوه تعداد محموله ­های صادراتی در ماه گذشته نیز به میزان ۸/۰ درصد کمتر از ماه جولای برآورد شده ­است.

این بندر در ماه آگوست ۹/۳۵ میلیون تن سنگ آهن به چین صادر کرده که ۶/۱۰ درصد نسبت به سال گذشته و ۷ درصد نسبت به ماه ژانویه کاهش داشته­ است.

پس از انتشار اخباری در خصوص محدود کردن تولیدات فولاد در چین، تقاضا برای خرید سنگ آهن بسیار ضعیف بوده ­است، بنابراین کاهش آمار کم در واردات از استرالیا به چین تعجب آور نیست.

شاخص سنگ آهن ۶۲٪ آهن ، cfr Qingdao به طور متوسط در ماه اوت ۶۶/۱۵۹ دلار در هر تن بود که ۷۳/۳۶ دلار در هر تن یعنی معادل ۹/۲۹ درصد از میانگین شاخص در ماه آگوست افزایش داشته ­است، این در حالی­ است که در مقایسه با شاخص در ماه ژانویه ۷۵/۵۲ دلار در هر تن یعنی معادل ۸/۲۴ درصد کاهش داشته­ است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.