جستجو

بازار فولاد در تعطیلات پایان سال شاهد روزهای بسیار آرامی در کلیه قسمت ها بود، در این میان بازار آهن خام صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) نیز مستثنی نبوده و جو بسیار آرامی را سپری می کند، اما اینکه بعد از تعطیلات، فعالیت‌ها به چه صورت از سر گرفته می شود و جو بازار به کدام سمت سوق می یابد برای فعالان بازار هنوز جای بررسی و ارزیابی دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، بر اساس اعلام برخی فعالان بازار به Fastmarkets، بازار صادرات آهن خام از کشورهای مشترک المنافع (CIS) در هفته منتهی به پنجشنبه ۶ ژانویه به دلیل رکود پس از تعطیلات پایان سال آرام بود.

با این حال، انتظار می رود که فعالیت معاملاتی در هفته آینده زمانی که تامین کنندگان به بازار بازگردند و خریداران نیاز به ذخیره مجدد داشته باشند، دوباره احیا شود.

آخرین ارزیابی بازار

آخرین ارزیابی قیمت Fastmarkets برای آهن خام صادراتی با منگنز بالا بندر اصلی فوب دریای سیاه، مربوط به کشورهای حوزه CIS حدود ۴۹۰ – ۵۰۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه تخمین زده شد که از ۴۹۰ – ۵۰۵ دلار در هر تن هفته قبل کاهش یافت.

در همین حال، آخرین پیشنهادات آهن خام نیز ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار در هر تن فوب در بازارهای همسایه گزارش شده است.

یکی از تاجران ترکیه ای در این زمینه خاطر نشان کرد:

تقاضا در ترکیه وجود دارد، زیرا خریداران مدتی است که از بازار خارج شده‌اند و نیاز به ذخیره مجدد دارند.

ارزیابی بازار ایتالیا و ایالات متحده

در ایتالیا، برآورد سطح بازار از طرف خریداران به ۵۲۵ – ۵۳۰ دلار در هر تن CFR برابر با ۴۹۰ – ۴۹۵ دلار در هر تن فوب کاهش یافت که در مقایسه با آخرین رزروهای شنیده شده در بازار به میزان ۵۴۰ – ۵۴۵ دلار در هر تن cfr در اواسط دسامبر کاهش یافته است.

علاوه بر این، ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای آهن خام وارداتی cfr ایتالیا، ۵۳۰ – ۵۴۵ دلار در هر تن در روز پنجشنبه بود که از ۵۴۰ – ۵۴۵ دلار در هر تن cfr افزایش یافت.

در ایالات متحده، برآورد قیمت بازار بین ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار در هر تن cfr، معادل ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد.

ارزیابی قیمت Fastmarkets نیز برای آهن خام صادراتی با منگنز کم بندر اصلی فوب دریای بالتیک کشورهای حوزه CIS، حدود ۵۵۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه، بدون تغییر در هفته و بدون فعالیت گزارش شد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.