جستجو

Ferrexpo پیش‌بینی می‌کند در ماه‌های آینده به دلیل محدودیت‌های لجستیکی ناشی از حمله روسیه به اوکراین، تولید گندله سنگ آهن کمتر شود، چراکه تولید در پنج ماه ابتدای سال کاهش یافته است.

تولید بیش از ۴ میلیون گندله سنگ آهن توسط اوکراینی ها

سومین صادرکننده بزرگ گندله سنگ آهن با عیار بالا در به روزرسانی عملیات لجستیک اعلام کرد: این کشور در پنج ماه منتهی به ماه می حدود ۴.۴ میلیون تن گندله سنگ آهن تولید کرد که کاهش ۸ درصدی را نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.
این افت به دلیل محدودیت های لجستیکی ناشی از جنگ با اوکراین است که در پایان فوریه آغاز شد.
جیم نورث، مدیر اجرایی Ferrexpo گفت:
ما برنامه تولید کوتاه‌مدت خود را برای ماه‌های تابستان کاهش می‌دهیم و زمانی که امکانات بیشتری در زمینه لجستیک پیدا کنیم، به دنبال افزایش تولید خواهیم بود.
وی در ادامه افزود:
“بازگشایی تدریجی دسترسی ما به بازار دریا برای شرکت مثبت است و ما این تلاش ها را در اولویت قرار خواهیم داد زیرا اهمیت ارتباط مجدد با این بخش از مجموعه مشتریان خود را درک می کنیم.”
حملات هوایی روسیه باعث اختلالات دوره ای در شبکه راه آهن Ferrexpo شد و اپراتور راه آهن اوکراین مجبور شد بخش های آسیب دیده را قبل از بازگشایی آنها تعمیر کند.
از آنجایی که بنادر دریای سیاه اوکراین همچنان بسته است، Ferrexpo به همکاری با سایر اپراتورهای بندری مستقر در اروپای مرکزی ادامه خواهد داد و عملیات خود را با جنگ جاری تطبیق خواهد داد تا به تقاضای بالای مشتریان اروپایی خود ادامه دهد.
ذخایر سنگ آهن شرکت اوکراینی به دلیل محدودیت‌های لجستیکی در طی ماه‌های مارس، آوریل و می ۴۰۰۰۰۰ تن افزایش یافته است اما شرکت پیش‌بینی می‌کند پس از رفع محدودیت‌های لجستیکی، موجودی انبارها کاهش یابد.
با این حال، آسیب به زیرساخت ها احتمالاً منجر به رشد بیشتر موجودی ها می شود تا زمانی که مسیرهای لجستیکی جایگزین و زیرساخت های آسیب دیده بازگشایی شوند یا عملیات در بنادر دریای سیاه از سر گرفته شود.
تولید گندله سنگ آهن Ferrexpo در اوکراین به دلیل محدودیت های عملیاتی و لجستیکی ناشی از حمله روسیه به این کشور، در سه ماهه ژانویه تا مارس ۱۱ درصد کاهش یافت.
میانگین شاخص قیمت برای گندله کوره بلند سنگ آهن ۶۵ درصد آهن cfr چینگدائو در ماه می ۱۹۹.۷۱ دلار در هر تن بود که ۳۲.۱۳ دلار در هر تن یا ۱۳.۹ درصد نسبت به ۲۳۱.۸۴ دلار در هر تن در آوریل کاهش یافت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.