جستجو

وقتی نتوانیم جذابیت‌های بخش معدن را به خوبی به تصویر بکشیم، رتبه‌های بالای دانشگاهی هم نمی‌توانند به بخش معدن ورود کنند. در این بین بارگیری و باروری استارت‌آپ‌ها می‌تواند به بهینه‌سازی ماشین‌آلات و رشد اقتصاد معدن کمک کند. خوشبختانه تب استارت‌آپ‌ها در بخش معدن زیاد شده اما باید از بخش آی‌تی و نقش جوان‌ها برای رشد آن بیش از اینها استفاده کرد.

استارت‌آپ‌ها می‌توانند اطلاعات ما را در حوزه‌های مختلف افزایش دهند؛ برای نمونه یکی از دلایل موفق نشدن ما در رونق سنگ‌های ساختمانی، ضعف ما در بازاریابی است و در این بین در پلتفرم‌ها مشکل داریم.

باید بررسی کنیم که چقدر با علی بابا و… آشنا هستیم! در توسعه معدن به این موارد نیاز داریم و این مهم با رشد استارت‌آپ‌ها شکل می‌گیرد.

امروز کشورهای پیشرفته در تمام بخش‌های معدن از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند؛ برای نمونه موقعیت کارگر را در داخل معدن می‌بینند و به این ترتیب زمین دیگر مانع ارتباط نداشتن آنها نیست اما متاسفانه به این مهم شناخت نداریم و از استفاده از دانش و فناوری بسیار دور هستیم. این در حالی است که با روش‌های نوین می‌توان از ریزش معدن و خبرهای تاسف‌باری که می‌شنویم دوری کرد و حتی در صورت ریزش با ردیابی نیروی کار، کارگر را نجات داد.

سید رضا عظیمی

مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس

منبع: روزگار معدن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.