جستجو

ارز دیجیتال یک پدیده جهانی است و ما هم ساکنان همین جهانیم و علاوه بر سهم خود از رنج و ضرر جهان – که بیش از حد دریافت کرده ایم  حق‌مان است که از سودش هم بهره‌مند شویم.


به گزارش معدن مدیا به نقل از عصر ایران ، آینده اقتصاد جهان را بدون ارز دیجیتال نمی توان تصور کرد. نمی‌گویم دلار، یورو، پوند، ریال و سایر ارزهای ملی هم در آینده‌ای نزدیک به تاریخ خواهند پیوست ولی این ارزها، “در کنار” ارزهای دیجیتال نقش آفرینی خواهند کرد.

از این روست که بسیاری از بزرگان اقتصاد دنیا، بخش مهمی از سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال – به ویژه بیت کوین – تبدیل کرده اند.

اما چرا ما ایرانی ها بیش از بقیه مردم دنیا، باید ارز دیجیتال داشته باشیم؟

۱ – به هزاران تاسف، ارزش پول ملی ما ایرانی ها، در روندی نزولی قرار گرفته است و مدام، توان خریدمان پایین می آید.

ارز دیجیتال اما فارغ از هرگونه سیاستی، ارزشی بین المللی دارد و می تواند قدرت خرید ما را حفظ کند.

بد نیست بدانید برخی ارزهای دیجیتال مانند “تِتِر” (USDT) همواره قیمتی معادل یک دلار آمریکا دارند و وظیفه شان حفظ ارزش پول است. ضمن این که نگهداری ارز دیجیتال، دردسرهای ارز فیزیکی را ندارد چون در کیف پول الکترونیک ذخیره می شود.

۲ – ارزهای دیجیتال نوعاً در مسیر سود دهی هستند. مثلاً اگر شما روز اول فرودین امسال ۱۰۰ میلیون تومان “اِتِر” خریده بودید اکنون بیش از ۲ میلیارد تومان داشتید.

لذا ارزهای دیجیتال برای ایرانیانی که در تنگناهای اقتصادی، جای مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند، زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری به شمار می رود.

هم اکنون مردم کشورهایی که در رونق اقتصای سرزمین خود فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری دارند، از ارزهای دیجیتال سودهای خوبی می برند؛ چرا ما ایرانی ها منتفع نشویم؟

ارز دیجیتال یک پدیده جهانی است و ما هم ساکنان همین جهانیم و علاوه بر سهم خود از رنج و ضرر جهان – که بیش از حد دریافت کرده ایم – حق‌مان است که از سودش هم بهره‌مند شویم.

۳ – ارز دیجیتال، یک پدیده فراملی و غیر دولتی است و از معدود جاهایی است که ایرانی ها از تحریم رنج نمی برند.

۴ – با توجه به این که دورنمای اقتصادی کشور مشخص نیست، ارزهای دیجیتال که به هیچ عنوان از سیاست های اقتصادی دولت متاثر نیستند، می توانند پشتوانه اقتصادی خوبی برای خانواده های ایرانی باشند، بر خلاف طلا و سکه و دلار و مسکن و خودرو و … که با تصمیمات به‌هنگام و نابه‌هنگام دولتمردان، بی هیچ منطق اقتصادی بالا و پایین می شوند.

به علاوه، ذخیره حجمی از یکی دو ارز دیجیتال آینده دار، بهترین سرمایه گذاری برای آینده فرزندان‌مان است.

۵ – برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند یا برای عزیزان خود در خارج از کشور پول می فرستند، ارزهای دیجیتال طلایی‌ترین گزینه است چون به راحتی و با کمترین کارمزد و بیشترین امنیت، قابل انتقال به هر نقطه دنیا هستند.

۶ – اگر بخشی از نقدینگی کشور به سمت ارز دیجیتال برود، از فشار بر بازارهایی مانند دلار و طلا و خودرو و مسکن کاسته می شود و قیمت این اقلام، کمتر رشد می کند.

۷ – و نهایتاً هر اندازه مردم و دولت ایران از ارزهای دیجیتال که هم پول و هم سرمایه آینده است بیشتر برخوردار باشند، ثروت و رفاه بیشتری در آینده خواهند داشت. ارز دیجیتال، زبان آینده اقتصاد دنیاست و برای ما ایرانی ها که از اقتصاد جهان منقطع شده ایم، لازم است برای بهسازی آینده، با این زبان، مانوس باشیم.

چند توصیه:

الف) ارزهای دیجیتال مترادف سود قطعی نیستند. بنابراین شتاب زده و بی مطالعه وارد این عرصه نشوید. از افراد متخصص کمک و مشورت بگیرید.

دانش و صبوری، دو اصل مهم در این عرصه است.

ب) همه سرمایه خود را وارد این عرصه نکنید تا در صورتی که به هر علت دچار ضرر و زیان شدید، زندگی تان آسیب نبیند.

ج) ارزهایی بخرید که جزو ۲۰ ارز اول دنیا باشند. بسیاری از ارزهای متفرقه، بعد از مدتی ناپدید شده اند، چون دیگر تقاضایی برای آنها وجود نداشت، اما در صدر جدول، همه ارزها مشتری دارند.

بد نیست بدانید ۸ – ۷ هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد.

د) روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید. توصیه می شود ۵ – ۴ ارز آتیه دار را انتخاب کنید و سبد ارزی برای خودتان داشته باشید. حتماً یکی از ارزهایی که در سبد دارید، “بیت کوین” باشد.

شاید بگویید، پولی برای بیت کوین که الان بیش از یک میلیارد تومان است، ندارید.

اشکالی ندارد، اگر فقط ۱۰ دلار (معادل ۲۵۰,۰۰۰ تومان) پول داشته باشید، می توانید درصدی از یک بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را بخرید.

هر ماه، هر اندازه که توانستید، ارز دیجیتال بخرید و ذخیره کنید.

ه) رمز کیف پول الکترونیک خود را خوب حفظ کنید چون در صورت گم کردن آن، جایی نیست که بروید و مثلاً با ارائه کارت ملی، رمز جدید بگیرید.

خیلی ها بیت کوین های خود را با گم کردن رمز کیف پول‌شان، برای همیشه از دست داده‌اند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.