جستجو

میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی آمریکا که روز جمعه به رکوردهای تاریخی دست یافته بودند، در معاملات دیشب آمریکا تحت تاثیر نگرانی از کند شدن مجدد رشد اقتصادی جهان افت کردند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از مهر ، شاخص‌های سهام میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی آمریکا که روز جمعه به رکوردهای تاریخی دست یافته بودند، در معاملات دیشب آمریکا (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) تحت تاثیر نگرانی از کند شدن مجدد رشد اقتصادی جهان به علت تشدید شیوع کرونای دلتا، افت کردند.

از سوی دیگر، سقوط قیمت‌های نفت باعث شد سهام انرژی آمریکا پایین بیایند. سهام شرکت اکسون موبیل ۱.۲ درصد و سهام شورن ۱.۷ درصد سقوط کردند، در حالی که سهام شرکت دایموندبک انرژی ۳.۵ درصد پایین آمد.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۶.۶۶ درصد افت کرد و به ۳۵,۱۰۱.۸۵ واحد بازگشت.

اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۱ درصد افت از رکورد تاریخی خود پایین آمد و در چهار هزار و 432.35 واحد بسته شد.

در همین زمان با جهش ۲.۱ درصدی سهام تسلا به دنبال انتشار گزارش عملکرد این شرکت، شاخص نزدیک ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به 14 هزار و 860.18 واحد رسید.

سهام آمریکا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر گزارش قدرتمند اشتغال ماهانه این کشور رکوردشکنی کرده بودند، اما گسترش جهانی گونه دلتای کرونا نگرانی‌های تازه‌ای برای بازارها به وجود آورده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.