جستجو

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار از رکورد بالای اخیرش و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۴۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و از رکورد هفته گذشته که بالاترین رکورد در ۹ ماه و نیم اخیر بود، فاصله گرفت. در نتیجه طلا برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزانتر شد.

وارن پاترسون، تحلیلگر موسسه ING اظهار کرد: شیوع کرونای دلتا سنگ اندازی کرده و باید دید روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه محرک مالی چه تاثیری خواهد گذاشت.

رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس که حامی قوی تعدیل برنامه محرک مالی است، روز جمعه اعلام کرد اگر کرونای دلتا باعث کندی رشد اقتصادی شود، ممکن است دیدگاهش را در این باره بازبینی کند.

در روشنترین نشانه از تاثیر کرونای دلتا بر برنامه های بانک مرکزی آمریکا، محدودیتهای وضع شده برای مقابله با بیماری باعث شد بانک مرکزی آمریکا رویداد سالانه سمپوزیوم جکسون هال را برخلاف برنامه ریزی قبلی به صورت مجازی برگزار کند. انتظار می رود جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی سخنرانی کند.

تحلیلگران در یادداشتی نوشتند: پیشروی طلا با این حال تا حدود زیادی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تعدیل محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا قرار گرفته است. انتظار می رود طلا همچنان در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار معامله شود با این حال روند حرکت کوتاه مدت این فلز ارزشمند صعودی است.

رشد فعالیت کارخانه ای ژاپن در اوت آهسته شد و بخش خدمات با سریعترین روند از ماه مه سال گذشته تاکنون رشد منفی داشت که بارزکننده آسیب سنگین افزایش اخیر موارد ابتلاست.

موجودی طلای صندوق “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۱.۶۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد صعود کرد و ۱۰۱۴ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۷ درصد افزایش، به ۲۳۱۳ دلار و ۸۸ سنت رسید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.