جستجو

بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان ریزش کردند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، پس از هشت ماه افزایش متوالی نرخ تورم، دفتر آمار آمریکا اعلام کرد متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۵.۳ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ مورد انتظار قبلی و کمترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در سه ماه اخیر بوده است. بالا رفتن نرخ تورم آمریکا در ماه‌های اخیر ازجمله نگرانی‌های اصلی معامله‌گران در بازارهای جهانی بوده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص‌ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۹۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۵۴۸.۸۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۷ درصد ریزش تا سطح ۴۴۴.۳۳۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۵۶ درصد ریزش در سطح ۱۵ هزار و ۲۶.۸۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۰.۴۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۳.۴۰۶ واحد بسته شد. شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۲۲.۹۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس با عقب‌گرد ۰.۳۶ درصدی در سطح ۶۶۵.۲۹۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» ۰.۴۱ درصد پایین رفت و به ۸۷۸.۰۰۱ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۳ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۶۷۰.۱۰ واحدی بالا رفت. شاخص «نهانگ سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۱.۲۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۵۰۲.۲۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» ریزش ۱.۴۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۱.۷۱۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص «اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰» بورس سیدنی با ۰.۱۶ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۴۳.۷۱۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص «تاپیکس» ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.