جستجو

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم شتاب در افزایش نرخهای بهره، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۳ دلار و ۶۳ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد رشد داشته است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۰ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، در ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود اعلام کرد تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه را آغاز خواهد کرد و قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۲ خاتمه دهد اما همچنان بر این دیدگاه که تورم بالا موقتی خواهد بود و نیازی به افزایش سریع نرخهای بهره ندارد، پا بر جا ماند.

اعلام این خبر باعث شد بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا از رکورد بالای اخیر ۱.۶ درصد عقب نشینی کند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: با توجه به این دیدگاه بانک مرکزی آمریکا و فشارهای تورمی ادامه‌دار، طلا در سطوح فعلی حمایت خواهد یافت. با این حال انتظار می رود قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ با ادامه احیای اقتصادی عقب نشینی کنند.

بانک مرکزی انگلیس در نشست روز پنج شنبه خود برخلاف تصور سرمایه‌گذاران که پیش بینی می‌کردند هزینه استقراض را افزایش می دهد، نرخهای بهره را ثابت نگه داشت.

طلا که دارایی بدون بازدهی است، از پایین ماندن نرخهای بهره سود می برد زیرا هزینه نگهداری این فلز ارزشمند کاهش پیدا کرده و جذابیت سرمایه گذاری در آن بیشتر می شود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت “ای بی سی بولیون” گفت: سرمایه‌گذاران زیادی همچنان به بازارهای سهام علاقه دارند و تا زمانی که طلا بالای سطح ۱۸۳۵ دلار را نشکند، ممکن است نیروی کافی برای جذب علاقه خرید پیدا نکند.

شاخص MSCI بازارهای سهام جهان روز جمعه به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا برای ارزیابی سلامت بازار کار و تاثیر آن بر دورنمای نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۲۹ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۵ درصد صعود کرد و ۲۰۳۰ دلار و ۶۵ سنت معامله شد و در مسیر نخستین رشد هفتگی در چهار هفته اخیر قرار گرفت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.