جستجو

رشد صادرات چین در ماه نوامبر (ما گذشته) تحت فشار قوی یوان، تضعیف تقاضا و هزینه‌های بالاتر از بین رفت اما رشد واردات شتاب گرفت و بسیار بالاتر از انتظارات بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، داده‌های گمرک نشان داد که صادرات ۲۲ درصد نسبت به سال قبل و واردات ۳۱.۷ درصد در نوامبر افزایش یافت.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که صادرات ماه نوامبر پس از جهش ۲۷.۱ درصدی در ماه قبل، ۱۹ درصد افزایش خواهد یافت. طبق این نظرسنجی، واردات ۱۹.۸ درصد افزایش یافته است، در حالی که در اکتبر ۲۰.۶ درصد افزایش داشت.

صادرات قدرتمند به تقویت رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان از اواسط سال ۲۰۲۰ کمک کرده است و چین از طریق محدودیت‌های سخت و آزمایش‌های انبوه پس از اولین شناسایی ویروس کرونا در شهر مرکزی ووهان، شیوع داخلی را مهار کرد اما کارشناسان هشدار داده‌اند که با بازگشت تدریجی جهان به حالت عادی، رونق صادرات احتمالا کاهش خواهد یافت.

چین در ماه گذشته ۷۱.۷۲ میلیارد دلار مازاد تجاری داشت، در حالی که این نظرسنجی برای مازاد میزان ۸۲.۷۵ میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده بود و در ماه اکتبر نیز ۸۴.۵۴ میلیارد دلار مازاد ثبت شده است.

این داده‌ها یک روز پس از آن منتشر شده که بانک مرکزی چین کاهش مقدار پول نقدی ذخایر بانک‌ها (دومین اقدام خود در سال جاری) را برای تقویت کندی رشد اقتصادی اعلام کرده است. نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در ماه نوامبر کاهش یافته و تحت‌ تاثیر قیمت‌های بالاتر و کاهش تقاضا قرار گرفته است.

به گفته تحلیلگران تاکنون، هیچ موردی از سویه جدید کرونا در چین گزارش نشده است اما ظهور آن می‌تواند بر سیاست سختگیرانه کرونا فشار وارد کند و چالش‌های لجستیک (مدیریت فرآیند جمع‌آوری، ذخیره و انتقال منابع از مبدا به مقصد) برای صادرکنندگان را افزایش دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.