جستجو

 تولید فولاد خام چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ با درخواست پکن برای کاهش تولید فولاد و در میان تأثیرات سهمیه بندی برق در صنایع انرژی‌بر به شدت کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از کانال کیوان جعفری طهرانی ، آخرین نظرسنجی موسسه Mysteel در میان 247 کارخانه فولاد کوره بلند چین و 71 کارخانه فولاد کوره قوس الکتریکی نشان داده که تولید روزانه فولاد خام آنها طی دوره 11 تا 20 دسامبر به کاهش خود ادامه داد و به 2.36 میلیون تن در روز به طور متوسط رسید که 0.3 درصد دیگر نسبت به 10 روز قبل کمتر است.

این میزان تولید روزانه کمترین سطح از زمانی است که Mysteel این نظرسنجی را در ژانویه 2018 آغاز کرد.

به منظور کاهش انتشار کربن و رسیدن به اوج کربن برای کل صنعت این کشور تا سال ۲۰۳۰، چین از ابتدای سال جاری بارها تاکید کرده است که کل تولید فولاد خام برای سال ۲۰۲۱ باید کمتر از سال ۲۰۲۰ باشد.

برای نیمه اول سال ۲۰۲۱، تولید فولاد خام چین همچنان به دلیل تقاضای قوی از سوی مصرف کنندگان نهایی و فعالیت های ثابت در میان فولادسازان داخلی و به دنبال سودهای غیر قابل پیش بینی که از آن برخوردار بودند، به طور پیوسته رشد کرد.

تولید روزانه فولاد خام این کشور از اواخر جولای به طور قابل توجهی شروع به کاهش کرد چراکه درخواست شده بود تا تولیدکنندگان فولاد در بسیاری از استان ها و مناطق، تولید خود را برای باقیمانده سال ۲۰۲۱ کاهش دهند تا هدف پکن برای کاهش تولید فولاد محقق شود.

در همین حال، کمبود عرضه برق نیز دولت‌های محلی را تحت فشار قرار داد تا سهمیه‌بندی برق را در میان صنایع انرژی‌بر اعمال کنند، به طوری که بسیاری از کارخانه‌های فولاد و به ویژه کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی EAF قادر به فعالیت با تمام ظرفیت خود نبودند و همین امر منجر به کاهش شدید تولید فولاد خام داخلی شد.

موسسه Mysteel Global خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تقاضای فولاد از سوی مصرف کنندگان نهایی نیز در نیمه دوم سال 2021 به میزان قابل توجهی کاهش یافت که این امر باعث شد فولادسازان تولید خود را با کاهش حاشیه سود در میان قیمت های رو به کاهش فولاد کم کنند.

نظرسنجی Mysteel نشان داد که معاملات روزانه فولاد ساختمانی شامل میلگرد و مفتول در میان 237 انبار تجاری چین به طور متوسط 185 هزار و 532 تن در روز در ماه های جولای تا دسامبر بوده که 1.2 درصد نسبت به میانگین شش ماهه اول کاهش داشته و 16 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

و تنها برای ماه اکتبر به عنوان یک فصل سنتی اوج مصرف فولاد در چین، حجم معاملات فقط ۱۷۵ هزار و ۹۵۷ تن در روز ثبت شد که بسیار کمتر از آستانه ۲۰۰ هزار تن در روز است و ۲۸ درصد کاهش سالانه را نشان می دهد.

تولید فولاد خام چین در ۱۱ ماهه اول سال گذشته با ۲.۶ درصد کاهش به ۹۴۶.۴ میلیون تن رسید و انتظار می‌رود مجموع تناژ سالانه با ۳۵ میلیون تن یا ۳.۳ درصد کاهش سالانه به ۱.۰۳ میلیارد تن برسد.

 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.