جستجو

مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از برگزاری نخستین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه در شهر مس سرچشمه خبر داد.


محمد محمودی مومن‌آبادی بیان کرد: امروزه نقش بی‌بدیل دانشگاه و صنعت در زیست‌بوم نوآوری بر کسی پوشیده نیست. در دنیای پرتلاطم و پیچیده کنونی برای پاسخ به نیازهای جامعه و صنعت، تحول و نوآوری در مدل‌ها، روش‌های ارتباطی و بازآفرینی نقش آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اقتصاد دانش‌بنیانی که برخاسته از نگاه دانش و بینش‌محور است، با به‌کارگیری و نقش‌آفرینی دانش و فناوری پیشرفته در همه عرصه‌های تولید، سازنده و کارآمد خواهد بود.

وی عنوان کرد: بدیهی است که بسط و گسترش این ارتباط از سوی دانشگاه به‌عنوان متولی پردازش و ترویج دانش و از سوی صنعت به‌عنوان رکن اقتصاد از ضروریات دستیابی به این مهم به شمار می‌رود.

مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مطرح کرد: در این راستا، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» مزین شده است، شرکت ملی صنایع مس ایران در نظر دارد اولین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه را برگزار کند.

محمودی مومن‌آبادی اضافه کرد: اولین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه روزهای سوم و چهارم خردادماه 1401، مقارن با سال‌روز آزادسازی خرمشهر و تولید اولین آند مس، با هدف ایجاد زمینه مناسب برای تعامل، تبادل‌ نظر و انتقال تجارب موفق در همکاری‌های صنعت و دانشگاه با مشارکت صاحب‌نظران این عرصه، در مجتمع مس سرچشمه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این سمپوزیوم، اظهار کرد: ارائه الگوها، راهکارهای نوین و به‌ اشتراک‌گذاری تجارب موفق همکاری صنعت مس و دانشگاه، آسیب‌شناسی و تحلیل ریشه‌ای موانع همکاری صنعت مس و دانشگاه، بررسی چالش‌ها و انتظارات متقابل صنعت و دانشگاه، آیین‌نامه‌ها و قوانین تسهیلگر در همکاری صنعت و دانشگاه، توسعه همکاری فناورانه صنعت و دانشگاه با به‌کارگیری درس آموخته‌ها و تجربیات موفق جهانی، بررسی نقش صنعت و دانشگاه در اکوسیستم نوآوری و فناوری و ارائه راهکارهای موثر به منظور کاربردی کردن و تجاری‌سازی پژوهش‌ها از محورهای این سمپوزیوم به شمار می‌روند.

مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در پایان یادآور شد: امید است در این رویداد با برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوهای تخصصی، بتوانیم به مدلی مناسب برای کسب دستاوردهای ارزش‌آفرین و تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه دست پیدا کنیم.

منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.