جستجو

رئیس‌ جمهور آمریکا از راه‌اندازی یک شبکه اقتصادی جدید داخل منطقه آسیا و اقیانوسیه، متشکل از ۱۳ کشور از جمله ایالات متحده و ژاپن بدون حضور چین خبر داد.


جو بایدن امروز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، بیان کرد: به زودی یک شبکه اقتصادی جدید داخل منطقه آسیا و اقیانوسیه، متشکل از ۱۳ کشور از جمله ایالات متحده و ژاپن، بدون حضور چین راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام، یک توافق تجارت آزاد نیست اما یکپارچگی بیشتر بین کشورهای عضو را در چهار زمینه کلیدی فراهم می‌کند که شامل اقتصاد دیجیتال، زنجیره تامین، زیرساخت انرژی پاک و مبارزه با فساد خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفرهای آسیایی خود، روز گذشته به کشور ژاپن رفت که هدف از این سفر، تقویت نقش رهبری آمریکا در آسیا از طریق مقابله با نفوذ فزاینده چین از یک سو و کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای از سوی دیگر است.

منبع : مهر

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.