جستجو

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۵۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.


قیمت طلا در اولین ساعات معاملات در روز جمعه با کاهشی نسبی به سمت 1850 دلار مواجه شد اما به‌سرعت به روند افزایش قیمت خود بازگشت. این فلز گرانبها از روز چهارشنبه در محدوده بین 1840 تا 1856 دلار متغیر بوده‌است. انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی PCE هم نتوانسته محرک خوبی برای رشد قیمت طلا باشد.

تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا برابر با منفی 1.5 درصد اعلام‌شده است، یعنی کمتر از منفی 1‌.3 درصدی که تخمین زده می‌شد و پائین‌تر از نرخ قبلی منفی 1.4 درصد. عملکرد ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا نتوانست از قیمت طلا حمایت کند. این فلز گرانبها عکس‌العملی نسبت‌به ثابت ماندن شاخص PCE هم نشان نداده است.

شاخص دلار پائین‌تر از 102 اعلام‌شده است. پایین آمدن ارزش دلار به نفع طلاست چون خرید این فلز گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

اما از طرف دیگر، بازار سهام آمریکا به روند صعودی خود بازگشته و بیش‌از 3 درصد در این هفته رشد داشته‌است. این اتفاق پیامدهای منفی برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن دارد و تمایل سرمایه‌گذاران را برای حمایت از آن پایین می‌آورد.

قیمت نقره در معاملات امروز با 0.64 درصد افزایش به 22 دلار و 11 سنت رسید و پلاتین با 0.39 درصد افزایش 956 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

منبع : تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.