جستجو

قیمت نفت امروز جمعه ۲۰ خردادماه، با ۳۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۲.۷۴ دلار در هر بشکه رسید. اگرچه قیمت نفت کاهش یافته است اما همچنان در فاصله نزدیک به بالاترین حد سه ماهه خود باقی مانده است.


قیمت نفت امروز جمعه ۲۰ خردادماه، با ۳۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۲.۷۴ دلار در هر بشکه رسید. اگرچه قیمت نفت کاهش یافته است اما همچنان در فاصله نزدیک به بالاترین حد سه ماهه خود باقی ماند زیرا نگرانی‌ها در مورد اقدامات قرنطینه جدید COVID-۱۹ در شانگهای بر تقاضای سوخت در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده جهان، غلبه کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه اوت پس از کاهش به ۱۲۱.۶۰ دلار در اوایل هفته گذشته و کاهش ۰.۴ درصدی در روز گذشته به قیمت ۱۲۲.۷۴ رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه جولای نیز با ۲۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۱.۲۲ دلار در هر بشکه رسید. این شاخص نفتی در روز پنجشنبه ۰.۵ درصد کاهش داشت.

با این حال، با افزایش کلی قیمت‌ها در دو ماه گذشته، برنت در مسیر چهارمین افزایش هفتگی متوالی قرار داشت و WTI برای هفتمین افزایش هفتگی متوالی آماده شد. هر دو شاخص نفتی موفق شدند به اوج ۱۴ ساله خود دست پیدا کنند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: «نفت در آسیا به عقب‌نشینی خود ادامه داده و دلیل آن هم ترس از کندی چین پس از اعلام آزمایش گسترده کووید برای شانگهای در این آخر هفته است.».

شانگهای و پکن روز پنجشنبه به وضعیت هشدار جدید COVID بازگشتند. در بخش‌هایی از شانگهای محدودیت‌های قرنطینه جدیدی اعمال شد و مقرر شد میلیون‌ها ساکن در این شهر تحت آزمایش کویید قرار بگیرند.

واردات نفت خام چین در ماه می تقریباً ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. با قرنطینه‌های COVID-۱۹ و کندی اقتصاد که بر تقاضای سوخت در ماه گذشته تأثیر گذاشته بود، پالایشگاه‌ها همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با موجودی بالای کالاهای خود هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این در حالی است که به دلیل گرمای تابستان در ایالات متحده تقاضای سوخت به اوج رسیده و ادامه همین تقاضا افزایش قیمت نفت خام را به دنبال داشته است. ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است.

تحلیلگران Fitch Solutions در یادداشتی نوشتند:« رانندگی تابستانی در ایالات متحده شاهد افزایش بی‌سابقه در مصرف بنزین و گازوئیل است. با این حال افزایش قابل مقایسه در قیمت‌های پمپ بزنین‌ها، در کنار ذخایر پایین آن‌ها حاکی از آسیب پذیری بازار نسبت به اختلال در عرضه و نگرانی در مورد کاهش شدید تقاضا است.»

ایالات متحده و سایر کشورها پیشتر در اقدامی بخشی از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده‌اند اما بر خلاف تصورات تأثیر محدودی در بازار داشته است. عرضه جهانی نفت خام هم با سرعت بسیاری کمی افزایش یافته است.

منبع : ایراسین

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.