جستجو

بازارهای سهام اروپا صبح امروز (دوشنبه) به دلیل نگرانی از افزایش تورم در آمریکا، نخستین روز کاری خود را با شرایط قرمز آغاز کردند.


بازارهای سهام اروپا امروز با کاهش شدیدی باز شدند که دلیل آن ترس از افزایش شدید نرخ بهره در ایالات متحده پس از افزایش تورم بالاتر از انتظار آمریکا در روز جمعه بود.
براساس این گزارش، بورس پاریس در ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ) با ۱.۶۰ درصد کاهش به ۶۰۸۸.۰۵ واحد رسید.
همچنین بازار بورس فرانکفورت ۱.۴۳ درصد و بازار سهام لندن ۰.۹۱ درصد در اولین مبادلات عقب نشینی داشتند.
وخامت اقتصادی آمریکا با توجه به افزایش تورم، کاهش پی‌درپی شاخص سهام در بازارهای بورس نیویورک و نگرانی از مداخله بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره در آمریکا، موجی از نگرانی برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران آمریکا را موجب شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اوایل هفته جاری گزارش داد: هم اکنون شرایط سهام در بازار بورس نیویورک با توجه به تورم موجود در وضعیت قرمز قرار داشته و میانگین شاخص بورس اقتصادی داوجونز (The Dow) نیویورک طی چهار دهه گذشته با کاهش بی‌سابقه ۸۸۰ واحد، در روز ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ به کارخود پایان داد.
تارنمای خبری سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش نوشت: شاخص بورس داوجونز در ۱۱ هفته گذشته، دهمین هفته (متوالی) کاهش و شاخص “استاندار اند پور ۵۰۰” (S&P۵۰۰) و شاخص “نزدک” (Nasdaq) نیویورک نیز در ۱۰ هفته گذشته نهمین هفته کاهش را تجربه کردند.
تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: در همین حال شاخص نرخ مصرف در ماه مه در آمریکا به ۸.۶ درصد رسید که از سال ۱۹۸۱ بدین سو بی‌سابقه بود. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی این میزان تورم در شاخص نرخ مصرف را پیشتر ۸.۳ درصد پیش‌بینی کرده بودند.

منبع : ایرنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.