جستجو

خبرنگاران حوزه صنعت و معدن کشور در راستای افزایش تعامل و همکاری ذوب آهن اصفهان و رسانه ها و آشنایی نزدیک تر این خبرنگاران با خط تولید شنبه بیست و هشتم خردادماه در قالب برنامه تور رسانه ای از این مجتمع عظیم صنعتی بازدید نمودند .

احمد اکبری معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت ذوب آهن اصفهان در جمع این خبرنگاران گفت : سرمایه های انسانی ذوب اصفهان که امروز در بخش های گوناگون خط تولید، شاهد تلاش و کوشش آن ها بودید، اساسی ترین دارایی های کارخانه محسوب می شوند زیرا بدون حضور این عزیزان و دانش و اندیشه پویای آن ها، این ماشین آلات و تجهیزات کارایی نخواهند داشت.
وی افزود: برای حفظ سرمایه های انسانی و توسعه شایستگی ها و توانمندی های آن ها، سلامتی این عزیزان در اولویت اول ما قرار دارد و این مهم رسالت اولیه ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون است.

ذوب آهن اصفهان ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز منحصر به فرد و دست کاشت دارد

معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت شرکت تصریح کرد: این کارخانه ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز منحصر به فرد و دست کاشت دارد که سرانه فضای سبز شرکت به ازای کارکنان، بیش از یک هکتار می باشد .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این کارخانه یکی از بزرگترین و مجهز ترین بیمارستان های سطح کشور را دارا است که در کنار خدمت رسانی به کارکنان شرکت و خانواده های آن ها به عموم هموطنان عزیز در امر سلامت یاری می رساند.

تولید فولاد در ایران ثمره احداث ذوب آهن اصفهان است

علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز در نشست با این خبرنگاران گفت: تولید فولاد در ایران ثمره احداث ذوب آهن اصفهان است، این کارخانه عظیم صنعتی به عنوان یک آرمان ملی با حضور نیروهای مختلف از سطح کشور و تلاش شبانه روزی آن ها طی چهار سال ساخته شد که این دستاورد بی نظیر به عنوان یک رکورد ثبت گردید.
وی افزود: احداث شهر فولادشهر از جمله دستاوردهای دیگر ذوب آهن اصفهان است که به عنوان یک شهر مدرن ساخته شد و یک مسئولیت اجتماعی بزرگ به شمار می رود.
مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: از زمان ساخت ذوب آهن تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر در آموزشگاه این کارخانه آموزش دیدند و در صنایع مختلف کشور منشا خیر و برکت شدند و این رویکرد تاکنون ادامه دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: دوران دفاع مقدس نیز برای ذوب آهن اصفهان برگ زرین دیگری محسوب می شود زیرا این کارخانه در کنار حفظ خط تولید، برای پشتیبانی از جبهه های جنگ با اعزام ۱۴ هزار نفر رزمنده و ارسال قطعات و تجهیزات نقش بی بدیلی را ایفا کرد که سند افتخار آن تا همیشه جاودانه خواهد بود.
علیرضا امیری بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با بهره مندی از انواع گواهینامه های ملی و بین المللی مطابق با استانداردهای روز دنیا، انواع محصولات فولادی مانند ریل، آرک معدن، انواع تیرآهن، میلگرد و… را تولید می کند و در کنار تامین نیاز بازار داخل، نیمی از محصولاتش را صادر می کند.
وی گفت: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی پساب شهرهای فولادشهر، مینادشت و ۱۱ روستای شهرستان فلاورجان و همچنین زرین شهر را خریداری کرده و در سیکل تولیدش مورد استفاده قرار می دهد. در خرید پساب این شهرهای همجوار ۵۰۰ میلیارد تومان و برای انتقال پساب کارخانه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و اقدام دیگر در این زمینه ساخت تصفیه خانه پساب در ذوب آهن با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان است.

۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات در داخل کارخانه بومی سازی می شود

وی همچنین در خصوص مقوله بومی سازی نیز گفت: ذوب آهن اصفهان با دارا بودن کارگاه های مدل سازی، قالب سازی، ریخته گری و ساخت، ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات را در داخل کارخانه می سازد و در تامین قطعات و تجهیزات سایر صنایع کشور نیز نقش دارد.
حمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن نیز گفت: این شرکت در حدود سال ۹۴ ، دویست متر مکعب بر ساعت پساب زرین شهر را در تصیفه خانه جذب کرد و هم اکنون نیز ۸۴۰ متر مکعب پساب شهرهای ایمان شهر، فولادشهر و لنجان را در تصفیه خانه جذب می کند که از منظر بهداشت بسیار موثر است و از بُعد تامین آب نیز حدود ۵۰ درصد از آب برداشتی از کارخانه را کاهش می دهد.
وی افزود : این شرکت ۱۶ هزار و پانصد هکتار جنگل دست کاشت دارد که در بین صنایع یک رکورد بی نظیر به شمار می رود. از این عدد ۱۴ هزار هکتار آن دیم است و مابقی آن نیز از طریق پساب مازاد کارخانه آبیاری می شود.
شایان ذکر است، فولادسازی، کوره بلند شماره یک ، پروژه ساخت درب های فلکسیبل کک سازی و مدیریت نورد از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت و آن ها از نزدیک فرایند تولید را مشاهده کردند و کارشناسان فنی نیز پاسخگوی سوالات آن ها بودند.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.