جستجو

قیمت نفت روز چهارشنبه ۸ تیرماه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و بر نگرانی‌های محدودیت در عرضه فائق آمد.


قیمت نفت روز چهارشنبه ۸ تیرماه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و بر نگرانی‌های محدودیت در عرضه فائق آمد.
قیمت‌های آتی نفت برنت در ماه اوت با تغییر اندکی به ۱۱۷.۹ دلار در هر بشکه رسید. قراردادهای آتی اوت نفت در روز پنجشنبه سررسید می‌شود و قرارداد آتی سپتامبر نیز به قیمت ۱۱۴.۰۶ دلار رسید که ۲۳ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۴۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۱۱۲.۲۰ دلار در هر بشکه رسید.
هر دو قرارداد نفتی روز گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافتند زیرا نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود به دلیل تحریم‌های غرب بر روسیه بر ترس از کاهش تقاضا در رکود بالقوه آینده غلبه کرد.
مایک تران از RBC Capital در یادداشتی گفت:« بازار در کشش بین پس‌زمینه کلان رو به وخامت کنونی و تهدید رکود اقتصادی که در برابر قوی‌ترین بازار نفت بنیادی در دهه‌های اخیر، شاید تا کنون، قرار دارد، گیر کرده است.»
عربستان سعودی و امارات متحده عربی تنها دو عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت یا اوپک هستند که ظرفیت اضافی برای جبران عرضه از دست رفته روسیه دارند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، این هفته گفت که به او گفته شده است که این تولیدکنندگان برای افزایش بیشتر تولید با مشکل مواجه خواهند شد.
هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل این شرکت گفت:« سرمایه‌گذاران با واکنش نسبت به این انتظار که عربستان سعودی و امارات متحده عربی نمی‌توانند تولید خود را به میزان قابل توجهی برای جبران کمبود در بازار افزایش دهند، تغییراتی در رفتار نشان داده‌اند. قیمت نفت احتمالا بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند، همچنین به دلیل نگرانی از اختلالات احتمالی عرضه به دلیل طوفان ها با ورود ایالات متحده به تابستان.
اوپک و اوپک پلاس یک سری نشست‌های دو روزه را از امروز آغاز می‌کنند. منابع می‌گویند احتمال تغییر سیاست بزرگ در این ماه بعید به نظر می‌رسد.
تحلیلگران همچنین هشدار دادند که ناآرامی های سیاسی در اکوادور و لیبی می تواند عرضه را بیشتر کاهش دهد.

منبع : ایراسین

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.