جستجو

در نشست هم‌اندیشی مدیران اندیشکده‌های برتر کشور با وزیر صمت، وی از مدیران اندیشکده‌های برتر کشور خواست که با نقد طرح‌ها و مستندات، نقش خود را در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت ایفا کنند.


سید رضا فاطمی‌امین با اشاره به اینکه وقتی عوامل خوب تنظیم نشود، اهداف محقق نمی‌شود، یادآوری کرد: برای رفع این اشکال در بستر نهادی باید اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری به لحاظ قواعد، تسهیل‌گری خوب و نظات دقیق داشت. وی خطاب به مدیران اندیشکده‌های برتر کشور با ذکر مثالی از موضوع ذخایر معادن فولاد و مس کشور گفت: صنعت فولاد کشور در شرایطی که یک‌درصد از ذخایر معادن فولاد جهان و یک‌درصد جمعیت جهان در ایران است، صنعتی اشباع‌ به شمار می‌رود. از سوی دیگر با وجود قرار داشتن ذخیره ۷درصدی مس جهان در ایران، صنعت مس در مقابل فولاد دست‌نخورده و مانند زمین خالی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در تعامل با اندیشکده‌ها می‌توان به ریشه مسائل دست یافت و فهمید باید چه کاری انجام داد، خطاب به مدیران اندیشکده‌های برتر کشور پیشنهاد داد که با نقد طرح‌ها و مستندات در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت نقش خود را ایفا کنند. وی بیان کرد: به‌تازگی ۳۱۷دستورالعمل در حوزه صنعت و معدن به‌منظور اصلاح تجمیع شده است که پیشنهاد می‌شود برای شروع همین دستورالعمل را مورد نقد قرار دهید. از سوی دیگر در وزارتخانه سازوکاری را پیش‌بینی کرده‌ایم که براساس آن هر معاونت وزارتخانه یک شورای پنج‌نفره عضو داشته باشد و یکی از این اعضا به‌عنوان تحلیلگر با فضای دانشگاهی و اندیشکده‌ها مرتبط باشد.

منبع : شاتا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.