جستجو

در حالی که سرمایه‌گذاران برای افزایش شدید نرخ بهره آمریکا آماده می‌شوند، قیمت طلا ثابت ماند.


قیمت طلا امروز چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح اخیر خود باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران برای احتمال افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در تلاش برای مهار تورم فزاینده آماده می‌شوند.
بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۶۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۶۶۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا به پایین‌ترین سطح آن در بیش از دو سال اخیر در هفته گذشته رسید.
شاخص دلار ثابت بود و در اوایل این ماه نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته بود. دلار ثابت‌تر، شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند.
جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و معامله‌گران آتی نرخ با احتمال ۸۱ درصد افزایش ۷۵ واحد پایه و احتمال ۱۹ درصد افزایش ۱۰۰ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند.
نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده و دلار را افزایش می‌دهد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه گفت: بانک مرکزی اروپا ممکن است به منظور کاهش تقاضا و مبارزه با تورم بالای غیرقابل قبول، نرخ‌های بهره را تا حدی افزایش دهد که رشد اقتصادی را محدود کند.
داده‌های گمرک سوئیس در روز سه شنبه نشان داد صادرات طلا سوئیس به چین در ماه آگوست از بالاترین حد ۵ و نیم ساله جولای کاهش یافت، در حالی که صادرات به ترکیه به بالاترین میزان خود از ژوئن ۲۰۱۳ رسید.
دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، از ۹۵۷.۹۵ تن در روز دوشنبه، ۰.۴۸ درصد کاهش یافت و به ۹۵۳.۳۲ تن در روز سه شنبه رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹.۲۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۴.۱ دلار رسید و پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۱۴۹ دلار و یک سنت رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.