جستجو

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) با توقف رشد دلار افزایش یافت اما به دلیل انتظارات برای تشدید سیاست‌های بیشتر توسط فدرال رزرو آمریکا در تلاش‌هایش برای فرونشاندن تورم فزاینده، قیمت‌ها نزدیک به پایین‌ترین حد در ۲.۵ سال گذشته باقی ماند.


بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با هشت درصد افزایش به ۱۶۳۰ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۶۳۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و از اوج دو دهه در جلسه قبل کاسته شد.
مقامات فدرال رزرو روز دوشنبه از نوسانات فزاینده در بازارهای جهانی، از افت سهام ایالات‌متحده گرفته تا تلاطم ارز در خارج از کشور جلوگیری کردند و گفتند که اولویت آنها کنترل تورم داخلی است. افزایش نرخ، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد و در عین حال ارزش دلار را تقویت می‌کند.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز دوشنبه اعلام کرد: رشد اقتصاد جهانی در پی تهاجم روسیه به اوکراین، بیش از آنچه چند ماه پیش پیش‌بینی می‌شد، کاهش می‌یابد، زیرا بحران‌های انرژی و تورم ممکن است منجر به رکود در اقتصادهای بزرگ شود.
داده‌های روز دوشنبه نشان داد، در حالی که تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز در جهان به رشد خود ادامه می‌دهد، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اگوست تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در بیش از چهار سال گذشته رسید.
ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۴ درصد کاهش از ۹۴۷.۲۳ تن در روز جمعه به ۹۴۳.۴۷ تن در روز دوشنبه رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد افزایش به ۱۸.۵۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۵۵.۹۱ دلار رسید و پالادیوم در ۲۰۴۶ دلار و ۸۴ سنت ثابت ماند.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.