جستجو

قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت زیرا پس از تکرار تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سیاست تهاجمی برای مقابله با تورم فزاینده، روند صعود دلار از سر گرفته شد.


بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۳ درصد کاهش به ۱۶۲۵ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر نزدیک شد.
نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که بانک‌های مرکزی ایالات‌متحده در عزم خود برای انجام آنچه برای کاهش تورم لازم است متحد هستند. چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگوگفت که بانک مرکزی باید نرخ بهره را بین ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد افزایش دهد.
اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و نااطمینانی‌های اقتصادی تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ‌ها جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش داده و دلار را به بالاترین سطح چند ساله سوق داده است.
به گفته اقتصاددانان نظرسنجی رویترز، فدرال رزرو نرخ بهره اصلی خود را به اوج بسیار بالاتری نسبت به پیش‌بینی دو هفته پیش خواهد رساند و ریسک‌ها به سمت نرخ پایانی حتی بالاتر منحرف می‌شود.
سفارش‌های جدید برای کالاهای سرمایه‌ای تولیدی ایالات‌متحده در ماه اگوست بیش از حد انتظار افزایش یافت و نشان می‌دهد که کسب‌وکارها با وجود نرخ‌های بهره بالاتر، تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در تجهیزات دارند که می‌تواند اقتصاد را در مسیر رشد متوسط نگه دارد.
دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آرگلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۸ درصد کاهش از ۹۴۳.۴۷ تن در روز دوشنبه به ۹۴۰.۸۶ تن در روز سه‌شنبه رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۸.۲۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۴۴.۲۱ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۰۵۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.