جستجو

قیمت طلا امروز پنجشنبه کاهش یافت زیرا چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا و چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی باعث تقویت دلار شد.


بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۴.۹ درصد کاهش به ۱۶۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۶۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.
مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره شرکت AirGuide گفت: دلار قوی ایالات‌متحده فشار می‌آورد و بازار به دنبال اطمینان و ثباتی است که به نظر می‌رسد اخیراً با کمبود مواجه شده، البته انتظار است که طلا به سمت ۱۶۸۰ دلار برود.
شاخص دلار ۰.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید. بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز به سمت اوج چند ساله اخیر خود پیش رفت.
طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما قیمت آن از زمانی که در ماه مارس به بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، ۲۰ درصد کاهش یافته است زیرا افزایش سریع نرخ بهره در ایالات‌متحده جذابیت این فلز بدون بازده را کاهش داده است.
تحلیلگران اظهار کردند که نرخ‌های بالاتر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به جای طلا به سمت دلار حرکت کنند.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که چشم انداز اصلی او این است که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را در نشست سیاست نوامبر خود سه چهارم درصد و در دسامبر نیم درصد افزایش دهد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۸.۷۶ دلار رسید و پلاتین با یک درصد کاهش به ۸۵۵.۱۰ دلار و پالادیوم ۱.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۲۱۲۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.