جستجو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با اشاره به اینکه احیای برجام تاثیر چندانی بر رونق بازار محصولات فولادی نمی‌گذارد، افزود: با انعقاد احیای برجام، تنها در حوزه تامین مالی تسهیلاتی فراهم می‌شود، در حالی که اصلی‌ترین مسئله صنعت فولاد، رکود بازارهای جهانی در این حوزه است.

قیمت مطلوب فولاد ایران در بازارهای جهانی

امیرحسین نادری در گفتگویی درباره تاثیر احتمالی احیای برجام بر رونق یافتن جریان زنجیره محصولات فولادی بیان کرد: در حال حاضر کل صنعت فولاد کشور به دلیل دامپینگ روسیه در بازارهای جهانی، با رکود مواجه شده است.
وی گفت: عمده ارتباطات صادراتی صنعت فولاد ایران، با کشورهای بلوک شرق در جریان است، در همین راستا رکود صنعت فولاد با احیای برجام رفع نمی‌شود زیرا با احیای برجام صرفا در حوزه تامین و مناسبات نقل و انتقالات مالی تسهیلاتی فراهم می‌شود، در حالی که اکنون اصلی‌ترین مسئله، رکود جهانی در حوزه فولاد است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ضمن تکذیب این ادعا که محصولات فولادی ده درصد زیر قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، اظهار داشت:
عرضه محصولات فولادی در عرصه بین‌المللی با قیمت‌های استاندارد انجام می‌شود. البته هزینه‌های تحمیلی به علت نقل و انتقالات مالی نیز با تهاتر قابل حل است.
همچنین این موضوع که محصولات تولید فولادی با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای جهانی عرضه می‌شود نیز درست نیست زیرا نمی‌توانیم حتی یک کیلو کالای نامناسب به بازارهای جهانی صادر کنیم، حتی کشوری مثل عراق که در همسایگی ایران قرار دارد نیز برای خرید محصولات فولادی با توجه به استانداردهای بین‌المللی اقدام می‌کند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.