جستجو

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.


بورس تهران روز گذشته متعادل و منفی دنبال شد. شاخص کل با افت محدود ۹۴۰ واحدی (معادل ۰.۰۷ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۲۵ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۳،۲۵۳ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، خودرو و قطعات و غذایی‌ها و در بین نمادها خساپا خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز گذشته حدود ۶۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای گدناح و خساپا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و فملی داشتند.

سقف تراکنش خرید روزانه بانکی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران، ساعت پایان بازار قراردادهای مشتقه شامل آتی و اختیار معامله، صندوق‌های کالایی و بازار سلف موازی استاندارد از روز سه شنبه اول آذر ساعت ۱۶ خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت: در تابستان ۱۴۰۱ شاخص بهای تولیدکنندگان به ویژه در بخش کالاهای صنعتی و معدنی وضعیت خوبی دارد و شاهد کاهش آن بودیم. تورم فصلی در تابستان امسال به عدد ۱۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده و تورم نقطه به نقطه به نقطه ۱۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است./ میزان فروش در سازمان اموال تکمیلی به همت تمامی دستگاه‌ها و عطف به دستور رئیس جمهور، رشد ۶۸۰ درصدی نسبت به ۷ ماهه سال گذشته داشته است.

وزیر اقتصاد: طرح کالابرگ الکترونیکی مشکلی برای تامین مالی ندارد. در روزهای آینده در یکی از استان‌های جنوبی کشور طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک اجرا می‌شود.

فرابورس ایران از برداشته شدن دامنه نوسان ۷ نماد معاملاتی، از امروز خبر داد.

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی: در چهارچوب موازین آژانس انرژی اتمی، ظرفیت ۶۰ درصدی غنی سازی را آغاز کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.
سه کشور اروپایی عضو برجام که با اهمال و بی‌عملی خود توافق هسته‌ای را به پوسته‌ای خالی تبدیل کرده‌اند، با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره واکنش ایران به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام ادعا کردند که اقدامات ایران فراتر از محدودیت‌های برجام است آن را تهی‌تر کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران در فردو، به انکار رو آورد و مدعی شد نمی‌تواند گزارش‌ها درباره این اقدام ایران را تایید کند.

منبع: فردای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.