جستجو

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال 2023 تقریبا برابر با روسیه رشد منفی خواهد داشت.


برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند: رکود اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۲۳ تقریبا برابر با رکود اقتصادی روسیه در همین سال خواهد بود. دلیل آن هم تبعات افزایش شدید هزینه‌های زندگی برای خانوارهای انگلیسی و تأثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳ تولید ناخالص داخلی واقعی در انگلیس رشد منفی ۱٫۲ درصدی خواهد داشت که رشد اقتصادی این کشور بسیار کمتر از رشد اقتصادی ۹ اقتصاد دیگر بزرگ جهان خواهد بود.
گلدمن ساکس همچنین برآورد کرده است که اقتصاد انگلیس برای سال ۲۰۲۴ رشد ۰٫۹ درصدی را تجربه خواهد کرد. این بانک آمریکایی می‌گوید در سال جاری اقتصاد روسیه هم رشد منفی ۱٫۳ درصد را به ثبت می‌رساند که دلیل آن هم تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور ناشی از درگیری نظامی با اوکراین است.
گلدمن ساکس همچنین تصریح کرد: روسیه در سال ۲۰۲۴ دوباره رشد مثبت خواهد داشت و اقتصادی این کشور ۱٫۸ درصد بزرگ‌تر خواهد شد، ضمن اینکه اقتصاد آمریکا برای سال جاری و سال آینده به ترتیب رشد ۱٫۱ و ۱٫۶ درصدی را تجربه می‌کند.
نکته جالب آنکه برای سال جاری گلدمن ساکس برای اقتصاد آلمان هم رشد منفی را پیش‌بینی کرده و می‌گوید تولید ناخالص داخلی در این کشور به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا ۰٫۶ درصد کمتر خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.