جستجو

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر عزم دولت برای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد، گفت: غیر قابل پیش‌بینی بودن تغییرات ماهانه و حتی هفتگی شاید برای برخی نان داشته و رانت‌هایی ایجاد کند، اما قطعاً برای تولید، فعالان حوزه دانش بنیان‌ها و کارآفرینان آبی ندارد.


سید احسان خاندوزی با اشاره به اهمیت دارایی‌های نامشهود در ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: حوزه مشاوران در وزارت اقتصاد در حال رایزنی و بررسی این موضوع با بانک مرکزی و سازمان حسابرسی هستند و تلاش می‌کنیم با تسریع سرعت در این حوزه به جمع بندی برسیم تا مشکل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارایی‌های نامشهود حل شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان ارزش‌های ناشناخته وجود دارد، گفت: با این اقدام این ارزش‌ها در نظام حقوقی و اقتصادی کشور وضعیت پیدا خواهند کرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از یافته‌های ناخوشایند جلسات با کارشناسان این است که اقتصاد کشور اسیر نوع مناسباتی است که خود دستگاه‌های اجرایی آن را تنیده‌اند، گفت: برخی از اقدامات دستگاه‌ها با این هدف انجام شده است که مثلاً در برخی جاها از یک درصد تخلف یا یک درصد فرار و یا درصد کوچکی اقدامات بیرون از قواعد حقوقی جلوگیری شود، اما نتیجه آن این بوده است که ۹۹ درصد از فعالیت‌های تولید و صادرات اسیر مجموعه زیادی از این تارها و زنجیرها شده‌اند و حرکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کند کرده است.
خاندوزی با تأکید بر پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد به عنوان یک اولویت مهم و اساسی دولت، تاکید کرد: در جلسات و نشست‌هایی که در یک سال گذشته با فعالان اقتصادی و کارآفرینان حوزه‌های مختلف تولید داشتیم، مشخص شد که این میزان غیر قابل پیش‌بینی بودن تغییرات ماهانه و حتی هفتگی در بسیاری از ضوابط و قیمت‌ها گرچه برای برخی‌ها نان داشته است و رانت‌های بسیاری ایجاد کرده؛ اما برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه دانش بنیان‌ها و صادرکنندگان هیچ آبی نداشته است.
وی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است تا نقطه پایانی بر این مسیر گذاشته شود، گفت: تنها با این سیاست است که شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان رشد خواهند کرد و در مسیر فتح بازارها و ظرفیت‌های موجود در منطقه شکوفا خواهند شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.