جستجو

با کاهش ارزش دلار و انتظار برای اعمال محرک‌های اقتصادی از سوی چین، قیمت نفت در بازارهای جهانی با ۷۴ سنت افزایش ۸۴.۹۲ دلار فروخته شد.


بازار جهانی انرژی انتظار دارد که چین محرک‌های اقتصادی اعمال کند و به دنبال تقاضای خوب در سایر کشورهای آسیایی و کاهش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی افزایش یافت.
در این راستا، هر بشکه نفت برنت با ۷۴ سنت افزایش ۸۴٫۹۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۸ سنت افزایش ۸۰٫۵۲ دلار معامله شد.
آمارهای اقتصادی چین نشان داد تورم مصرف‌کننده در این کشور در ماه مارس کمترین سرعت از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ را ثبت کرده است. این آمار نشان‌دهنده ادامه تقاضای ضعیف در این کشور در بحبوحه بهبود اقتصادی نامتوازن است.
در همین حال، تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی‌ام‌سی گفت: شاخص مصرف کننده چین در ماه مارس کمتر از انتظار بود و این امر احتمالا دولت چین را به اجرای محرک‌های اقتصادی بیشتر ترغیب خواهد کرد.»
از طرفی با کاهش ارزش دلار به علت احتمال توقف چرخه افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت. هرچه ارزش دلار پایین‌تر بیاید قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر می‌شود.
تنگ افزود: با توجه به اینکه تعداد بیشتری از بانک‌های مرکزی افزایش نرخ بهره را متوقف می‌کنند، نظیر بانک مرکزی استرالیا، بانک مرکزی کره، انتظار برای اینکه فدرال سیاست سخت‌گیرانه‌اش را کنار بگذارد، تقویت شده است.
نشانه‌هایی از تقویت تقاضا در هند، سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان در ماه مارس نیز از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
مصرف سوخت در هند در ماه گذشته ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به رقم بی سابقه ۴٫۸۳ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.