جستجو

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) افزایش یافت، زیرا نرخ دلار کاهش یافت و داده‌های تورم پایین‌تر از حد انتظار آمریکا نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ‌ها را پس از افزایش احتمالی در ماه می متوقف کند.


بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۰۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۰۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین تر بود و شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند ارزان‌تر کرد.
قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد در مقابل انتظارات افزایش ۰.۲ درصدی افزایش یافت، بیش از یک درصد جهش کرد.
طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما افزایش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.
مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو گفت: در حالی که فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره کار بیشتری باید انجام دهد، شرایط سخت‌تر اعتباری می‌تواند دلیل توقف آن باشد.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز اظهار کرد که فدرال رزرو برای کاهش تورم به هدف دو درصدی خود کار بیشتری باید انجام دهد.
نشست ماه مارس فدرال رزرو نشان داد که پس از پیش‌بینی فدرال رزرو مبنی بر اینکه فشار بخش بانکی اقتصاد را به سمت رکود می‌برد، چندین سیاست‌گذار در نظر داشتند افزایش نرخ را متوقف کنند اما به این نتیجه رسیدند که تورم بالا همچنان در اولویت است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵.۵۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۱۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۴۶۶ دلار و ۸۲ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.