جستجو

قیمت طلا در روز جمعه تغییر چندانی نداشته اما در آستانه بزرگ‌ترین افزایش پیاپی هفتگی طی دو ماه گذشته قرار دارد. امید به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی در مورد بحران بخش بانک‌داری در این کشور تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۲۰۴۸ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه تا ۲۰۷۲ دلار و ۱۹ سنت بالا رفت و فاصله چندانی تا رکورد ۲۰۷۲ دلار و ۴۹ سنت که در ۲۰۲۰ به آن رسیده بود نداشت. قیمت طلا در آن سال پس‌از اعلام توقف احتمالی سیاست افزایش نرخ بهره اوج گرفته بود.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا تأکید کرد بانک مرکزی از اطلاعات اقتصادی برای تشخیص سیاست پولی آینده استفاده می‌کند. دراین‌بین، نگرانی سرمایه‌گذاران درمورد گسترش بحران مالی تمایل به خرید طلا را افزایش داده است.
افزایش مخاطرات برای اقتصاد آمریکا هم از تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده‌است. بی‌ثباتی‌های اقتصادی و کاهش نرخ بهره تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد.
شاخص دلار در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد که می‌تواند خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کند.
سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات وزارت کار آمریکا هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود.
قیمت نقره امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد افزایش ۱۰۵۰ دلار و ۲۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.