جستجو

امین صفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور)، یکی از اعضای مهم خانواده‌ی «ومعادن»، را تشریح کرد.

صفری ضمن اشاره به ۲۰ تا ۳۰ برابر شدن میزان حفاری در این شرکت نسبت به سال‌های گذشته، بیان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در محدوده‌های صبانور انجام گرفت که باعث افزایش قابل توجه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تنی ذخایر در این شرکت شد.
وی افزود: با توجه به این که طرح جامع اکتشافی برای صبانور تدوین شده و برنامه‌های حفاری ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود همچنان این افزایش ذخایر ادامه داشته باشد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی «ومعادن» ادامه داد: با توجه به افزایش ذخایر قابل توجه در این مجموعه، ظرفیت واحد در دست احداث کنسانتره گلالی از یک میلیون تن به ۲ میلیون تن افزایش پیدا کرده و ظرف حداکثر یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و مدت زمان ۳۰ ماه برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری پیش‌بینی شده است که پس از آن ۲ میلیون تن کنسانتره به مجموع ظرفیت تولید صبانور افزوده شده و به ۳.۶ میلیون تن خواهد رسید.
صفری افزود: منتظر نتایج حفاری اکتشافی در منطقه شهرک هستیم تا با تخمین ذخایر و طراحی‌های لازم، با در نظر گرفتن توسعه متوازن در زنجیره، احداث ظرفیت جدید یک تا ۲ میلیون تنی تولید کنسانتره در این منطقه را نیز در برنامه قرار دهیم که این امر باعث افزایش ظرفیت تولید کنسانتره صبانور به ۵ میلیون تن خواهد شد.
امین صفری بیان کرد: در ادامه زنجیره، واحد گندله‌سازی ۱ میلیون تنی شهرک با پیشرفت حدوداً ۴۵ درصدی در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده، ۱۴۰۳، به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: به دلیل مازاد تولید گندله در کشور، فعلاً تصمیمی برای افزایش ظرفیت گندله‌سازی افزون بر پروژه‌های در حال اجرا، گرفته نشده اما متناسب با تولید کنسانتره، در صورت نیاز، برای افزایش ظرفیت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
صفری ادامه داد: یک واحد ۱.۶ میلیون تنی احیا و نیز یک واحد ۱ میلیون تنی فولادسازی در منطقه کردستان در راستای تکمیل زنجیره فولاد و به دست شرکت فولاد کردستان، در مرحله اجرا قرار دارد.
امین صفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در پایان بیان کرد: با توجه به پروژه‌های در دست اجرای «ومعادن» در غرب و جنوب شرق کشور، می‌توان گفت که توسعه قابل توجهی از نظر اقتصادی و نیز اجتماعی در این مناطق رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.