جستجو

اطلاعات ضعیف اشتغال و تولید کارخانه‌ای در آمریکا احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش داده و ارزش دلار را پایین آورده است. بنابراین قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار رسید، اما بعد دوباره کاهش یافت.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۹۸۱ دلار و ۲۳ سنت رسید. شاخص دلار بیشترین افت یک‌روزه خود را از دهم مارس تجربه کرده و ۰.۷ درصد کاهش یافته است. این اتفاق پس‌از آن افتاد که اطلاعات صنعتی آمریکا نشان داد تعدیل نیروها در بخش‌های فناوری، خرده‌فروشی و خودرو در آمریکا در ماه گذشته افزایش یافته و استخدام به پایین‌ترین رقم از ۲۰۱۶ رسیده است‌ که می‌تواند سیاست‌های فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد.
اظهارات پاتریک تیموتی هارکر، یکی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا و رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا مبنی‌بر لزوم توقف افزایش نرخ بهره هم یکی از دلایل کاهش ارزش دلار بوده‌است.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد. بنابراین توقف این روند به نفع طلاست.
تمام چشم‌ها حداقل در بازار طلا به گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا دوخته شده که قرار است امروز منتشر شود. اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند تعداد افراد این لیست ۱۸۰ هزار نفر در ماه مه افزایش یافته باشد، درحالی‌که در ماه گذشته برابر با ۲۵۳ هزار نفر بود. اگر آمار وزارت کار آمریکا پایین‌تر از ۲۰۰۰۰۰ باشد, همه‌چیز به ضرر دلار و به نفع طلا خواهد بود.
قیمت نقره امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۶ درصد کاهش ۱۰۰۹ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود.

منبع: کالاخبر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.