جستجو

تعمیرات اساسی دستگاه بورینگ بزرگ کارگاه مکانیکی (۴۸) مدیریت نت مکانیک با موفقیت انجام شد.


محمدرضا مغزی معاون برنامه ریزی و ساخت مدیریت نت مکانیک با اعلام این خبر گفت : دستگاه بورینگ ۴ یکی از تجهیزات مهم و حساس کارگاه ماشین کاری و عملیات حرارتی مدیریت نت مکانیک است که در ساخت قطعات مورد نیاز بخش های کارخانه نقش حیاتی دارد لذا با توجه به قدیمی بودن این دستگاه ، تامین قطعات برقی آن همواره با مشکل مواجه شده بود بنابراین بهینه سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

احمدرضا صادقی سرپرست کارگاه مکانیکی و عملیات حرارتی نیز ادامه داد : طی چندین جلسه کارشناسی مقرر گردید در هنگام اجرای تعمیرات اساسی آن دستگاه ، با جایگزینی متدهای جدید از حالت دستی خارج و به سیستم نیمه اتوماتیک مجهز گردد و در چرخه دستگاههای تولیدی کارگاه قرار گیرد که این امر در ارتقاء راندمان کار در کارگاه مکانیکی موثر می باشد.

حسین اسدنیا مهندس برق کارگاه ماشینکاری و عملیات حرارتی نیز تصریح کرد : تجهیزات روسی دستگاه بورینگ ۴ قدیمی بوده و با توجه به بررسی و تحقیقات انجام شده ، تصمیم بر آن شد که با تعریف پروژه ای جهت تبدیل سیستم روسی وکارت درایوی به سیستم اروپایی و با تجهیزات به روز ، تجهیز و تنظیم شود.

وی اظهار داشت : به دنبال این تصمیم پس از سه ماه تحقیق و تهیه طرح ونقشه، اقلام مورد نیاز از طریق مدیریت خرید تجهیزات کارخانه تهیه و سپس برنامه نویسی پی ال سی، مانیتورینگ و تست آن طی یک ماه انجام گردید و پس از اطمینان از صحت کلیه موارد ، طبق گراف از قبل تعیین شده و طی تعمیرات ۱۵ شبانه روز، پس از دمونتاژ کلیه مدارات فرمان ، قدرت ، الکتروموتور و درایوهای جریان مستقیم با تجهیزات به روز پی ال سی و مانیتورینگ زیمنس و سروموتور وسرودرایوهای دلتا جایگزین گردید.

وحید صباغ مهندس ارشد تجهیزات مکانیکی کارگاه ماشینکاری و عملیات حرارتی نیز گفت : در عین حال پیچیدگی دستگاه ،کلیه قسمت های مکانیکی و گریبکس های پیچیده وحساس این تجهیز در کوتاه ترین زمان با نهایت دقت به طور کامل دمونتاژ ، سرویس و مونتاژ گردید.

شایان ذکر است کلیه قطعات پیچیده این مکانیزم نظیر چرخدنده ها در کارگاه مذکور ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.