جستجو

اختصاصی معدن‌مدیا؛

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در حال برگزاری است با حضور گسترده شرکت‌های بزرگ فولادی کشور و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان دو روز را پشت سر گذاشته و در روز سوم و پایانی خود به سر می‌برد.

روز گذشته جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید کردند.

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار «معدن‌مدیا» بیان کرد: صنعت فولاد کشور به عنوان یک صنعت مادر و میانی، نقش به سزایی در توسعه صنایع پایین‌دستی و بالادستی خود دارد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به خوبی از عهده ایفای این نقش اجتماعی برآمده است.

وی ادامه داد: تولید فولاد صنعت‌ساز است؛ چرا که شرکت‌های تولیدکننده فولاد برای تامین مواد اولیه خود شرکت‌های زیادی را در بالادست خود فعال می‌کنند و نیز با تولید محصولات فولادی، بسیاری از شرکت‌های مصرف‌کننده در پایین‌دست این زنجیره فعال می‌شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر فرآیند بومی‌سازی در فولاد مبارکه سرعت رشد زیادی داشته است و هر ساله نیز به این سرعت افزوده می‌شود.

نتایج بومی‌سازی در فولاد مبارکه نشان می‌دهد از ابتدای سال ۱۳۸۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مواد، قطعه و تجهیز در داخل کشور بومی‌سازی شده که علاوه بر تأمین به‌موقع و پایدار و کیفی، صرفه‌جویی حدود ۲,۹۶۸ میلیون دلار را در پی داشته است.

سال گذشته فولاد مبارکه اصفهان با صرفه‌جویی 170 میلیون دلاری، رتبه  اول صرفه‌جویی ارزی در کشور را به خود اختصاص داد.

می‌توان گفت بومی‌سازی 80 درصد از نیازهای این شرکت، این اعتماد و خودباوری را در سازندگان داخلی ایجاد کرده است که تنها به بومی‌سازی و مهندسی معکوس بسنده نکنند؛ بلکه پابه‌پای شرکت‌های بزرگ در سطح دنیا خلق فناوری‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهند.

لازم به ذکر است جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از 19 تا 21 دی ماه 1402، از ساعت 9 الی 16 در محل مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

منبع: معدن‌مدیا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.