جستجو

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: امروز با انتشار اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان،بزرگترین تامین مالی بورس کالای ایران با محوریت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، رقم می خورد.

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران با اشاره به اینکه در روز سه شنبه مورخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۲،با انتشار اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان، بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس کالای ایران با حضور پررنگ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران رقم می خورد، گفت: امروز عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱ صبح به عنوان دوره پیش گشایش و از ساعت ۱۱ الی ۱۲:۳۰ به عنوان دوره عادی معاملات به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام می شود.

آراسته افزود: عرضه اولیه مذکور در نمادهای عسنگ ۱،عسنگ ۲،عسنگ ۳،عسنگ ۴، عسنگ۵ و عسنگ ۶ به تعداد ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار قرارداد و با قیمت ۳۵۳ هزار و  ۸۵۰ تومان در هر قرارداد ۱۰۰ کیلوگرمی صورت می گیرد.
مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران تصریح کرد:معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

همچنین مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در رابطه با همین موضوع گفت: این شرکت با نیم قرن سابقه،در ۲ سال اخیر فرآیند توسعه و سرمایه گذاری را در اولویت امور خود قرار داده است و تلاش کردیم تا با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در کنار بهره گیری از ابزارهای متداول برنامه های خود را پیش ببریم.

حمیدیان افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران پروژه های متعدد توسعه ای از جمله احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت ۱/۷ میلیون تنی را در دستور کار خود دارد که در خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شده است و سال جاری هم جناب دکتر مرتضوی،مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روند پیشرفت فیزیکی این کارخانه و دیگر طرح های توسعه ای شرکت در شهرستان بافق بازدید کردند .

نایب رییس هییت مدیره شرکت سنگ اهن مرکزی ایران با بیان این که فرایند سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای با این تامین مالی سرعت میگیرد، گفت: یکی از مشکلات بنگاه های اقتصادی بزرگ ، تامین انرژی است و ما در برنامه توسعه ای چندوجهی شرکت موضوع انرژی را هم خیلی جدی دیده ایم و در همین مسیر هم احداث ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی را ترسیم کردیم که یکی به بهره برداری هم رسیده است و انشاالله با سرمایه گذاری های جدید چالش های شرکت در حوزه انرژی به حداقل خود میرسد.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.