جستجو

شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۲ عملکرد بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت که نتیجه آن، رشد تولید علی‌رغم افزایش محدودیت‌های انرژی در مقایسه با سنوات قبل، رشد فروش داخلی و صادراتی، ثبت ۶۵ رکورد کمی و کیفی تولید، رشد ارزش بازار در تابلوی فرابورس و دستاوردهای بزرگ در پیشبرد طرح‌های توسعه بود.

کل تولیدات «فجهان» در سال ۱۴۰۲ به ۲،۱۶۳،۹۷۹ تن رسید که حاکی از رشد ۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است و این رشد تولیدات در حالی محقق شد که محدودیت‌های انرژی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته بود.

درآمد فروش داخلی جهان فولاد سیرجان نیز در سال ۱۴۰۲ به ۱۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسید که ۳۳ درصد بیش از سال ۱۴۰۱ است.

حجم تولید میلگرد به‌عنوان محصول نهایی در شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۳۶۳،۹۲۴ تن رسید و با این افزایش تولید، «فجهان» جایگاه خود را در صنعت نورد و بازار میلگرد کشور مستحکم‌تر کرد.

جهان فولاد سیرجان در حوزه صادرات نیز خوش درخشید و ارزش صادرات مستقیم این شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید که حاکی از جهش ۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

ارزش بازار «فجهان» روی تابلوی معاملات فرابورس نیز در پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۴۵،۹۵۰ میلیارد ریال رسید که رشد ۲۶ درصدی نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

جهان فولاد سیرجان در پیش‌برد طرح‌های توسعه از جمله پروژه واحد احیاء مستقیم شماره ۲ و همچنین مگامدول احیاء مستقیم، عملکرد بسیار موفقی در سال ۱۴۰۲ داشت. در اسفندماه ۱۴۰۲، با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر کارخانه احیاء مستقیم شماره ۲ این پروژه وارد تست گرم شد و در آینده نزدیک، این پروژه وارد مدار تولید می‌شود. همچنین در ادامه و در سال ۱۴۰۳ با راه‌اندازی مگامدول احیاء مستقیم، ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت در مجموع ۴ برابر خواهد شد و از این جهت، منافع بزرگی نصیب تمام ذی‌نفعان این شرکت و کل زنجیره فولاد ایران خواهد شد.

جهان فولاد سیرجان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.