جستجو

آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین، مدیران و سرپرستان با حضور آیت‌الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین مدیرعامل، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن و تنی چند از دیگر مسئولین و کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی یک شنبه 19 فروردین ماه در تالار آهن روابط عمومی برگزار شد.


مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این مجتمع عظیم صنعتی گفت: در مجموع می توان سال گذشته را سال اصلاح ساختار مالی ذوب آهن اصفهان دانست و در سال جدید اصلاح ساختار تولید و بازرگانی مد نظر قرار دارد که در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است .

مهدی کوهی در ابتدای این آیین یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و همچنین شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سردار سرتیپ زاهدی و سایر همراه هان ایشان را گرامی داشت.

وی در ادامه به مهمترین اقدامات تحولی شرکت در سال گذشته پرداخت و افزود: با توجه به شرایط مالی ذوب آهن اصفهان که در صورت های مالی شرکت منتهی به 29 اسفند سال 1401 منعکس شد ، اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان یک اقدام جهادی، پروژه کوتاه مدت و دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

تجدید ارزیابی دارایی ها در کارنامه افتخارات ذوب آهن ثبت شد

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: در این راستا تجدید ارزیابی دارایی ها از محل طبقه زمین با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و دستگاههای اجرایی ذیربط در کشور و همچنین با تصویب هیات مدیره و در واپسین روزهای سال گذشته به عنوان یک اقدام تحولی و یک موفقیت بزرگ در کارنامه کاری ذوب آهن اصفهان ثبت شد که در این فرصت شایسته می دانم از مسئولین محترم ( وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صمت و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، شستا، صدرتامین ) و همچنین تلاشگران حوزه مالی و اقتصادی شرکت تشکر و قدردانی نمایم.

کوهی ادامه داد: سرمایه ثبتی ذوب آهن با این اقدام تحولی افزایش بیش از 840 درصدی یافت و از 7 همت به بیش از 66 همت رسید .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ضمن تبریک این افتخار ماندگار به خانواده بزرگ شرکت اظهار داشت: افزایش سرمایه انجام شده، بازار سهامداری ذوب آهن اصفهان را به شدت سر زنده و شاداب نمود و فضای بسیار خوبی برای تولید و توسعه در این مجتمع بزرگ گشوده شده است.

وی از اخذ مجوز دیگری از سهامدار اصلی برای افزایش سرمایه از محل آورده مطالبات خبر داد و گفت: پس از باز شدن نماد ذوب آهن در بازار سرمایه از این طریق، بخشی از سرمایه در گردش شرکت تامین می شود.

اخذ تاییدیه بخشی از مطالبات ذوب آهن از صندوق بازنشستگی فولاد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پیگیری اخذ مطالبات شرکت از صندوق بازنشستگی فولاد را به عنوان یک اقدام تحولی دیگر معرفی نمود و خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان طی چند سال گذشته هزینه های بیمه پایه و … را جهت بازنشستگان صندوق فولاد به صورت مستقیم پرداخت کرده و این موضوع از جمله مطالبات این مجتمع عظیم صنعتی از صندوق بوده است که با پیگیری هایی انجام شده در روزهای پایانی سال تاییدیه بخشی از مطالبات ذوب آهن از هیات امنای صندوق بازنشستگی فولاد اخذ شد و مابقی آن را نیز پیگیر هستیم.

جدا سازی ایستگاه طرح قائم در راستای اصلاح تعرفه گاز شرکت

وی افزود: از سال 1401 قیمت یوتیلیتی ها در کشور افزایش یافت که این موضوع با رشد قیمت گاز آغاز شد. با هماهنگی وزارت صمت، کمیسیون انرژی مجلس و سایر دست اندرکارن و در سفر رییس جمهور به استان اصفهان، گزارشی از فعالیت های ذوب آهن خدمت ایشان ارائه شد و با رویکرد کارشناسی اثبات نمودیم، گاز برای کوره بلندها خوراک نیست و تقاضا کردیم قیمت گاز ذوب آهن به قیمت پالایشگاهی تبدیل شود. در این راستا و در بخشنامه ای که دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور صادر کرد، کوره بلندها از شیوه تولید القایی جدا شدند که این موضوع در ذوب آهن منوط به جداسازی ایستگاه طرح آهن اسفنجی (قائم) گردید و این پروژه دانش بنیان نیز در روزهای پایانی سال گذشته با حضور مسئولین استان افتتاح شد.

برای اولین بار اخذ گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط ذوب آهن اصفهان از وزارت صمت

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در سال گذشته و برای اولین بار، گواهی انحصاری ساخت داخل محصول استراتژیک ریل توسط ذوب آهن اصفهان از وزارت صمت اخذ گردید که ثمره این دستاورد بزرگ این است که وزارت راه، راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها برای خرید ریل از ذوب آهن نیازی به برگزاری مزایده و مناقصه ندارند زیرا این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده ریل در کشور است.

مهدی کوهی گفت: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان و جلسات و مذکراتی که پیرو آن برگزار شد ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده تیرآهن بال پهن برای طرح نهضت ملی مسکن و ریل برای راه آهن سراسری کشور و متروی کلان شهرها معرفی شد و هم اکنون کلیه محورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن ساخته می شوند. جلسات مربوط به تامین تیرآهن بال پهن برای طرح نهضت ملی مسکن نیز در حال برگزاری است و همچنین آماده تامین ریل مورد نیاز کریدور جنوب هستیم.

وی در ادامه به اصلاح روند تولید در شرکت پرداخت و گفت : مشاورین خبره ای از کشورهای ترکیه و روسیه، سایت ویزیت شرکت را انجام دادند و گلوگاههای تولید را با نظر آنها و همکاران متخصص شرکت مشخص نمودیم که روند اصلاحی در بخش های مختلف خط تولید مانند آگلومراسیون و کوره بلند در دست اقدام است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با دارا بودن کارگاههای ساخت مجهز و نیروی انسانی توانمند بیش از 85 درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید و همچنین سایر صنایع کشور مانند فولاد، سیمان و …. را می سازد و مذاکرات بسیار خوبی نیز با مجموعه های مختلف در سطح کشور به منظور بومی سازی زنجیره تولید فولاد در دست اقدام دارد.

اقدامات ذوب آهن در بخش تامین پایدار مواد اولیه

وی تصریح کرد: به منظور تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خط تولید اقدامات بسیار خوبی مانند تملک معدن، افزایش ظرفیت تولید در معدن سنگان، انتقال دفتر امورمعادن شرکت به این منطقه،حضور فعال در مزایده های معدنی، شناسایی پهنه های معدنی مستعد، مذاکره با وزات صمت و … انجام شده است.

کوهی با اشاره به اینکه انتقال دفتر امور معادن شرکت به منطقه سنگان برداشت بیش از یک میلیون تنی سنگ مرغوب از این منطقه را در پی داشته است اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان برای تولید 3 میلیون و 600 هزار تن تولید به 5 میلیون و 700 هزار تن سنگ درشت دانه و ریز دانه و 1 میلیون 850 هزار تن زغال نیاز دارد. برخی از سنگ مورد نیاز همان طور که گفته شد از سنگان تامین می شود و تهیه مابقی آن در دست پیگیری است. در بخش زغال نیز فعالیت کل معادن زغال سنگ کشور نمی تواند تامین کننده زغال مورد نیاز این مجتمع عظیم صنعتی باشد لذا مجبور به واردات زغال سنگ هستیم که این موضوع در افزایش قیمت تمام شده تاثیرگذار می باشد.

وی تصریح کرد: با همکاری بسیار خوب دو معاونت بهره برداری و بازرگانی از یکم تا پانزدهم فروردین ماه، مواد اولیه به میزان قابل توجهی وارد ذوب آهن اصفهان شد که این اقدامات تحولی به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد و در این زمینه مدیریت حراست نیز اقدامات خوبی انجام داد .

پروژه های توسعه ذوب آهن بر مدار پیشرفت

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های این مجتمع عظیم صنعتی نیز گفت: پرژه PCI به منظور تزریق پودر زغال به کوره بلند امسال وارد مدار تولید می شود، پلنت اکسیژن در مرحله تست گرم قرار دارد، LF3 از پیشرفت خوبی برخوردار است، باتری 2 نیز بر اساس یک طرح کارشناسی در مرحله بازنگری قرار دارد و همچنین پروژه تصفیه خانه آب نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت بالایی دارد.

وی افزود : با توجه به اصلاح ساختار مالی شرکت، استراتژی کاهش قیمت تمام شده تحت عنوان ( مدیریت اثربخش هزینه ها و کاهش بهای تمام شده) به معاونت های شرکت ابلاغ شده است و کلیه اقدامات شرکت بر اساس این رویکرد برنامه ریزی می شود.

مدیرعامل شرکت گفت: به منظور افزایش ظرفیت تولید برق در شرکت، نیروگاه هاربین وارد مدار شد و لذا تولید برق در ذوب آهن اصفهان 40 درصد افزایش یافت.

وی در خصوص هوشمند سازی سیستم ICT در ذوب آهن اصفهان نیز گفت: یکپارچه سازی سیستم IT این مجتمع عظیم صنعتی و ارتقاء آن به ICT و بهره گیری از روش های نوین هوشمندسازی نیز از جمله اقداماتی است که در معاونت برنامه ریزی و توسعه در حال برنامه ریزی می باشد.

مهدی کوهی گفت: در اواخر سال گذشته دو معاونت سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت و پشتیبانی و همچنین خرید و بازاریابی و فروش در یکدیگر اقدام شدند که ثمرات بسیار خوبی در پی داشت.

تاکید بر جانشین پروری و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص

وی افزود: جانشین پروری و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در فرایندهای مختلف ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان یک راهبرد کلیدی در دست اقدام دارد تا از این طریق ارتقاء انگیزه در کارکنان و انتقال دانش فنی با رویکرد تخصصی انجام شود همچنین بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل در حال انجام است .

کوهی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی و رفاهی بسیار خوبی برای خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان انجام شده و در دست اقدام قراردارد که در این راستا بازسازی ویلاهای چادگان و انزلی صورت گرفت .

در پایان این مراسم ، معاونین شرکت نیز گزارش از عملکرد حوزه مربوطه و همچنین برنامه های سال آینده ارائه نمودند.

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.