جستجو

پروژه PCI به منظور تزریق پودر زغال به کوره بلند امسال وارد مدار تولید می شود، پلنت اکسیژن در مرحله تست گرم قرار دارد، LF3 از پیشرفت خوبی برخوردار است، باتری 2 نیز بر اساس یک طرح کارشناسی در مرحله بازنگری قرار دارد و همچنین پروژه تصفیه خانه آب نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت بالایی دارد.


نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، دوشنبه 10 اردیبهشت ماه برگزار شد.

مهدی کوهی گفت: با توجه به شرایط مالی ذوب آهن اصفهان که در صورت های مالی شرکت منتهی به 29 اسفند سال 1401منعکس شد ، اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان یک اقدام جهادی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا تجدید ارزیابی دارایی ها از محل طبقه زمین با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و دستگاههای اجرایی ذیربط در کشور و همچنین با تصویب هیات مدیره و در واپسین روزهای سال گذشته به عنوان یک اقدام تحولی و یک موفقیت بزرگ در کارنامه کاری ذوب آهن اصفهان ثبت شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه ثبتی ذوب آهن با این اقدام تحولی از 7 همت به 70 همت افزایش یافت، افزود: این اقدام راهبردی نویدبخش توسعه و تحول در بخش های مختلف این محتمع عظیم صنعتی محسوب می شود.

مهدی کوهی تصریح کرد: با هماهنگی وزارت صمت، کمیسیون انرژی مجلس و سایر دست اندرکارن و در سفر رییس جمهور به استان اصفهان، گزارشی از فعالیت های ذوب آهن خدمت ایشان ارائه شد و با رویکرد کارشناسی اثبات نمودیم، گاز برای کوره بلندها خوراک نیست و تقاضا کردیم قیمت گاز ذوب آهن به قیمت پالایشگاهی تبدیل شود. در این راستا پروژه دانش بنیان افتتاح ایستگاه گاز طرح قائم در روزهای پایانی سال جدید افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری بسیار خوب دو معاونت بهره برداری و بازرگانی از یکم تا پانزدهم فروردین ماه، مواد اولیه به میزان قابل توجهی وارد ذوب آهن اصفهان شد که این اقدامات تحولی استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های این مجتمع عظیم صنعتی نیز گفت : پروژه PCI به منظور تزریق پودر زغال به کوره بلند امسال وارد مدار تولید می شود، پلنت اکسیژن در مرحله تست گرم قرار دارد، LF3 از پیشرفت خوبی برخوردار است، باتری 2 نیز بر اساس یک طرح کارشناسی در مرحله بازنگری قرار دارد و همچنین پروژه تصفیه خانه آب نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان آمادگی کامل دارد کلیه زغال تولید داخل را خریداری کند، افزود : بسیار علاقمند هستیم مواد اولیه مورد نیاز خط تولید را از داخل تامین نماییم اما در بخش زغال به دلیل کمیت و کیفیت زغال داخلی و همچنین حاصل شدن ترکیب مورد نیاز خط تولید بخشی از زغال را از خارج از کشور تامین کنیم.

کوهی همچنین درباره معدن ققنوس گفت: درصدد هستیم که برداشت از معدن سنگان را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم.

مدیرعامل ذوب آهن در ادامه خاطر نشان کرد: این شرکت سهامدار اصلی معادن زغال‌سنگ البرز شرقی و سوادکوه است و درصددیم که ظرفیت این معادن را افزایش دهیم. همچنین سنگان را به عنوان هاب تامین مواد معدنی پلاسری قرار خواهیم داد.

مهدی کوهی بیان کرد : ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن های بال پهن به صورت مدولار در سایزهای متنوع پشتیبانی کامل خود را از طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است و در این زمینه مذاکرات بسیار خوبی با وزارت راه و شهرسازی، انجمن های تخصصی و انبوه سازان آغاز نموده است. این رویکرد تسریع در ساخت و ساز و در ادامه کاهش قیمت تمام شده ساختمان را در پی دارد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به توانایی های صادراتی این مجتمع عظیم صنعتی پرداخت و گفت : ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم های ناعادلانه موفق به صادرات محصولات خود به بیش از 25 کشور دنیا شده است و هم اکنون نیز هرچند تامین نیاز داخل را در اولویت قرار داده ایم ، برای توسعه صادرات برنامه جامعی داریم و این نمایشگاه نیز فرصت خوبی برای مذاکره و توسعه بازار صادراتی است .

وی اظهار داشت : تولید اقتصادی فولاد با کمترین ضایعات یکی از برنامه های تحولی ذوب آهن اصفهان در سال جاری است که با همدلی و افزایی کلیه بخش های شرکت و حمایت بسیار خوب وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، شستا و صدرتامین در حال انجام است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس نیز مشارکت بسیار بالایی دارد که این موضوع سبب می شود برداشت آب از زاینده رود به حداقل ممکن برسد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های زیست شرکت نیز گفت : این مجتمع عظیم صنعتی در سه بخش آب، خاک و هوا پروژه های بسیار خوبی را در قالب طرح جامع زیست محیطی شرکت در دست اقدام دارد و همچنین از طریق تعامل بسیار نزدیک با معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با تضمین این مجموعه پروژه های را در بخش کنورتور و آگلومراسیون در دست اقدام دارد.

شایان ذکر است در این نشست که با استقبال بسیار خوب اصحاب رسانه همراه شد مدیرعامل ذوب آهن پاسخگویی سوالات حاضرین بود.

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.