جستجو

ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 به عنوان بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردهای کشور عزیزمان در بخش صادرات به مدت 5 روز در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد. ذوب آهن اصفهان که مدال صادرات (بالاترین نشان صادرات کشور) را دارا است در این نمایشگاه حضور بسیار فعالی داشت، به طوری که می توان عنوان پر بازدیدترین را به غرفه این شرکت اختصاص داد. سید احمدرضا صدر سرپرست مدیریت روابط عمومی سازمان ایمیدرو از جمله بازدیدکنندگان از غرفه این مجتمع عظیم صنعتی بود. خبرنگار ما با این مدیر توانمند و خوش فکر در عرصه روابط عمومی و رسانه گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

سید احمدرضا صدر در باب آشنایی خودش با ذوب آهن اصفهان گفت : همه ذوب آهن را به عنوان اولین شرکت تولید کننده فولاد در کشور می شناسند و بنده به دلیل اصالت اصفهانی که دارم، این مجتمع عظیم را اولین تولید کننده فولاد در اصفهان و سپس در کشور قلمداد می کنم و از این مجموعه خاطرات بسیار به یاد ماندنی دارم.

رزمندگان در جبهه می جنگند و ذوب آهنی ها در سنگر تولید

وی در توصیف ذوب آهن اصفهان افزود : در دوران جنگ شعاری بود که همیشه در اصفهان می شنیدم، مردم می گفتند: رزمندگان در جبهه می جنگند و ذوب آهنی ها در سنگر تولید، تولیدی که زیر بمباران ها لحظه ای قطع نشد… یکی از بستگان نزدیک من از مهندسین شهید ذوب آهنی بود، بسیار از او در مورد ذوب آهن این آرمان ملی برای تحقق تولید فولاد شنیدم. این دوران، نوستالژی کودکی و جوانی من از ذوب آهن اصفهان است. من ذوب آهن را همچنان با کار و روحیه جهادی می شناسم.

سیداحمدرضا صدر خاطرات اش از ذوب آهن را دوباره به دوران جنگ گِره زد و اظهار داشت : زمانی که وارد بسیج شدم به واسطه پادگان مالک اشتر که در کنار ذوب آهن بود و البته بعدها از این مکان منتقل شد، بیشتر به این مجموعه صنعتی نزدیک شدم. این پادگان محلی بود برای فراگیری دوره های متنوع آموزشی. نور تاسیسات کارخانه در شب، صدای بوق خاصی که بعد از پایان هر شیفت کاری به صدا در می آمد، بزرگی و اُبهت این کارخانه همواره در ذهنم جاودانه است، تا اینکه در دهه 80 و به واسطه فعالیت در عرصه رسانه از این کارخانه بزرگ بازدید نمودم.

من خط مقدم جبهه صنعت را با جان و دل در ذوب آهن دیدم

وی بازدید از بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان را چنین توصیف کرد : در حین بازدید از کوره بلند به مکانی رسیدیم که گفتند جلوتر از این قسمت نروید اما من از روی حس جستجوگری رسانه ای ها، چند گامی جلوتر رفتم. هُرم حرارت و گرمای طاقت فرسایی بود که تا به حال ندیده بودم، از شدت گرمای زیاد، ذوب شدن کفش هایم را حس می کردم من جلوتر از این نرفتم اما بودند پولاد مردانی که بسیار جلوتر از من و در کنار همین حرارت با جان و دل تلاش می کردند و اینجا بود که من خط مقدم جبهه صنعت را با جان و دل دیدم…

بزرگترین وظیفه روابط عمومی های صنعتی و معدنی ، معرفی و انعکاس تلاش و زحمتی است که در جای جای این مجموعه ها جریان دارد

سرپرست مدیریت روابط عمومی سازمان ایمیدرو بیان کرد : اعتقاد دارم، بزرگترین وظیفه مجموعه روابط عمومی های صنعتی و معدنی، معرفی و انعکاس تلاش و زحمتی است که در جای جای این مجموعه ها جریان دارد. اقشار مختلف مردم از طریق رسانه ها تلاش و کوشش فرزندان شان را در بخش های مختلف کشور می بینند، می خوانند و به خاطر می سپارند.

سیداحمدرضا صدر خاطرنشان کرد : پیامبر اکرم (ص) بر دست کارگر بوسه زدند، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره جایگاه کارگران را بسیار والا توصیف نمودند و لذا این رویکردها وظیفه روابط عمومی مجموعه های فولادی و معدنی را بسیار سنگین تر می کند، ما هم باید قدردان این تلاش ها باشیم و قدردانی مجموعه روابط عمومی ها این است که در راستای معرفی این تلاش ها با دانش و تخصص رسانه ای، برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند. اگر ما کار خودمان درست انجام دهیم، زمینه را برای قدردانی از زحمات این تلاشگران فراهم می کنیم.

وی ادامه داد : در راستای تحقق این رسالت مهم بهره گیری از نیروی تخصصی در روابط عمومی مجموعه های فولادی و معدنی نیاز است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، قطعا ًفردی که دانش تخصصی روابط عمومی را دارد با تلفیق تجربه در محیط کار می تواند موفقیت بسیار خوبی را برای سازمان به ارمغان آورد.

سرپرست مدیریت روابط ایمیدرو تصریح کرد : در راستای تعامل و هم افزایی بیش از پیش، برگزاری جلسات ماهانه با روابط عمومی بخش های فولادی و معدنی جهت معرفی دستاوردها و بهره گیری از ظرفیت های شرکت ها و سازمان ها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت : مجموعه روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، از دیرباز طلایه دار عرصه روابط عمومی و رسانه محسوب می شود. روابط عمومی این مجتمع عظیم صنعتی از همان دوران اولیه تاسیس رسانه های مکتوب و تصویری کارخانه، فعالیت های بسیاری را از طریق بهره گیری از نیروی انسانی توانمند خودش بنیان نهاد و در ایجاد رسانه سایر مجموعه ها نیز نقش آفرین بود. در این فرصت شایسته می دانم از دوست هنرمند و عزیزم شادروان مهران قاضی که در مدیریت روابط عمومی ذوب آهن اصفهان زحمات بسیاری کشید یاد کنم ، روح شان شاد و قرین رحمت پروردگار.

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.