جستجو

در بازار جهانی مقاطع تقاضا همچنان کمتر از میزان عرضه است و شاید کف قیمت ها هنوز مشخص نشده باشد. میزان فولاد تولیدی و مصرفی روندی صعودی ندارد و حتی در برخی کشورها نزولی است.

فعالان بازار منتظر حرکتی از سوی چین برای کاهش سرعت صادرات آن هستند. قیمت سنگ آهن به زیر 110 دلار در هر تن کاهش یافته و صحبت هایی در مورد کاهش بیشتر آن وجود دارد مگر اینکه پکن اقدامی بهتر به بازار ارائه دهد. فولادسازان چین همچنان به دنبال بازارهای صادراتی هستند و از طرفی در ترکیه تولید کننده ها هنوز با مشکل مواجه هستند و ممکن است مجبور به کاهش بیشتر تولید شوند. ترکیه بازارهای صادراتی دارد، اما نه با قیمت مطلوب. تقاضا در اتحادیه اروپا باید بهبود یابد در غیر این صورت همزمان با ادامه صادرات چین، کارخانه های ترکیه مجبور به کاهش بیشتر تولید خواهند شد.

یک سال اخیر در اروپا سیاست های آنتی دامپینگ کمکی به بازار داخلی نکرده و رکود کامل حکمفرماست ولی در امریکا تقاضا رضایت بخش است. عمده تقاضا از پروژه های زیربنایی، پروژه ها انرژی های تجدیدپذیر و برخی از ساخت و سازهای تجاری ناشی می شود. ساخت و سازهای مسکونی به دلیل نرخ بهره بالا همچنان راکد است.

اکثر فعالان بازار بر این باورند که آینده بهتری در پیش است ولی نه در کوتاه مدت چرا که تعطیلات تابستانی فرا رسیده و برای کوتاه مدت خوش بینی به عملکرد بازار وجود ندارد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.