جستجو

مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۶ محدوده اکتشافاتی مس در پهنه‌های اهر و هریس به صورت همزمان اجرا می‌شود.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی، شهریار متوکل در بازدید از روند اکتشافات معدنی در پهنه‌های شهرستان اهر و هریس با بیان اینکه این میزان فعالیت اکتشافی در تاریخ اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران بی‌سابقه است گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه اکتشافات معدنی در پهنه‌های اهر و هریس مستقر شده و بنا داریم این تعداد را به ۸ دستگاه افزایش دهیم.

وی بابیان این‌که فعلاً در اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران در اهر و هریس ۲ پهنه امیدبخش و دارای ذخایر معدنی شناسایی شده است، ابراز داشت: پهنه‌های معدنی امیدبخش را به مرحله اکتشافات تفضیلی می‌رسانیم.

مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای اکتشافات در پهنه‌های معدنی در نهادها و سازمان‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود که به تازگی موانع پیش‌روی شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه اکتشافات رفع شده است.

آذربایجان شرقی در کمربند جهانی مس قرار دارد و بیش از 30 درصد ذخایر مس کشور در این استان واقع است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.