جستجو

با افزایش تقاضای بازار داخل برای مواد اولیه، قیمت های داخلی کشورها نیز افزایش می یابد. از طرفی افزایش قیمت های داخلی، عامل مهمی برای افزایش واردات قراضه شده است. متقابلا پیش بینی می شود با کمبود ذغال سنگ و افزایش قیمت قراضه، قیمت محصولات فولادی سیر صعودی پیدا کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، قیمت ضایعات فولادی خرد شده وارداتی به پاکستان و هند در هفته منتهی به جمعه ۸ اکتبر با افزایش تقاضا افزایش چشمگیری داشته است.

شاخص قیمت ضایعات فولاد ، خرد شده ، وارداتی ، cfr بند قاسم ، پاکستان در روز جمعه به ازای هر تن ۵۳۵٫۰۷ دلار بود. این در حالی است که شاخص قیمتی این محصول هفته گذشته ۵۰۸٫۶۹ دلار به ازای هر تن بود.

معاملات در ابتدای هفته با قیمت ۵۳۰-۵۳۵ دلار به ازای هر تن انجام می شد. روند صعودی قیمت ها را تا پایان هفته کاری به ۵۳۸-۵۴۰ دلار برای هر تن افزایش داد. به طوری که در پایان هفته قیمت های پیشنهادی به ۵۴۵ دلار به ازای هر تن رسید.

بازگشت خریداران هندی به بازار، هند و پاکستان، و رقابت برای خرید ضایعات خرد شده

شاخص قیمتی ضایعات فولادی ، خرد شده، وارداتی ، cfr Nhava Sheva ، هند در روز ۸ اکتبر ۵۲۸٫۴۰دلار در هر تن بود،. این در حالی است که که در روز سه شنبه ۵ اکتبر ۵۲۰٫۸۵ دلار در هر تن بوده است. که در مقایسه با هفته گذشته افزایش داشته است.

همه این افزایش قیمت ها و تغییرات از روز دوشنبه ، به محض ورود هند به بازار اتفاق افتاد. به گفته منابع معامله گران زیادی محموله های زیادی را خریداری کرده اند. با این وجود پیش بینی اینکه آیا این روند خرید ادامه دار خواهد بود یا نه، بسیار دشوار است.

شاخص قیمتی برای ضایعات فولادی ، HMS 1 و ۲ ، وارداتی ، cfr Nhava Sheva ، هند در روز جمعه ۴۶۵-۴۹۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

به گفته منابع کمبود زغال سنگ و بحران انرژی از عوامل افزایش قیمت قراضه هستند.

قیمت قراضه داخلی در هند بسته به موقعیت منطقه ای بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ روپیه هند (۱۳-۵۳ دلار) به ازای هر تن افزایش یافته است و بر اساس گزارش ها قیمت داخلی HMS در هر تن ۴۹۲-۵۰۵ دلار است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.