جستجو

واردکنندگان شمش فولاد در آسیای جنوب شرقی در بحبوحه ادامه افت قیمت در چین اشتیاقی به خرید نشان نمی دهند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از  فست مارکت ، تداوم کاهش در بازار بیلت فولاد چین باعث شده است که بسیاری از خریداران آسیای جنوب شرقی از واردات این محصول نیمه تمام در این هفته اجتناب کنند.

سقوط قیمت بیلت در بازارهای شرق آسیا

قیمت های بیلت وارادتی چین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به سقوط خود ادامه دادند که منجر به تضعیف بازارهای آتی آهنی در سراسر بورس آتی شانگهای (SHFE)شد. این موضوع همچنین همراه با افزایش حجم ذخایر بندر سنگ‌آهن و کاهش قیمت بیلت داخلی در برخی کارخانه‌های شمال چین شد.

توقف واردات شمش و بیلت در بازار چین

با توقف فعالیت واردات بیلت توسط چین، فروشندگان کلیدی مجبور شده اند به دنبال خریداران جایگزین برای مواد خود باشند. پیشنهادات تولید جدید شمش کوره بلند ۱۵۰ میلی‌متری اندونزی آخرین بار با قیمت ۶۸۰ دلار در هر تن cfr شنیده شد. در حالی که یک فولادساز بزرگ ویتنامی شمش ۳ sp BF را با قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن فوب عرضه می‌کرد. اما احتمال بیشتری داشت که این محصولات را در این بازار بفروشد. به نظر می رسد که بازار داخلی اخیراً رونق گرفته است.

محموله شمش ۶۱۲ دلاری هند به مقصد شرق آفریقا

شمش ۹۰ میلی‌متری بی‌اف هند در اوایل این هفته به قیمت ۶۱۲ دلار در هر تن فوب فروخته شد . به گفته منابع احتمالاً این محموله به شرق آفریقا می‌رود. به گفته فست مارکت، تاجران چینی توانستند محموله ای از شمش ۱۵۰ میلی متری ۳sp با مبدا اندونزی را به قیمت ۶۷۲-۶۷۳ دلار در هر تن cfr در اواخر هفته گذشته برای ارسال سریع به تایوان تخلیه کنند. هزینه حمل بار از شرق هند به چین در این هفته ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر تن برای ۳۰۰۰۰ تن ثابت بود.

اندازه لات های پیشنهادی برای معامله شمش برای مصرف کنندگان غیرمنطقی است

فست مارکت اعلام کرده است که پیشنهادات شمش های ۱۵۰ میلی متری ۳ sp تغییر مسیر داده شده از مبداهای مختلف توسط معامله گران چینی ۶۶۵ تا ۶۷۰ دلار در هر تن cfr تایوان ارائه شده است. اما یک منبع تجاری تایوانی گفت که اندازه لات های پیشنهادی برای مصرف کنندگان بسیار بزرگ است. (اندازه لات به مقدار یک کالای سفارش داده شده برای تحویل در یک تاریخ خاص یا تولید شده در یک دوره تولید اشاره دارد.)

همچنین شایعاتی مبنی بر محموله بیلت کوره ۵sp قوس الکتریکی (EAF) با منشاء ویتنام وجود داشت که توسط تاجران چینی با قیمت ۶۷۰ تا ۶۸۰ دلار در هر تن cfr در اوایل این هفته ارائه شد. اما این موضوع در روز سه شنبه تأیید نشد.

ادامه فقدان بیلت ۵sp در بازار، همراه با تعداد انگشت شماری از پرس و جوها از کارخانه های فیلیپینی در روزهای اخیر، به این معنی است که بازار واردات فیلیپین برای بیلت ۵sp در بازار چین با قیمت بالایی به تجارت خود ادامه می دهد.

استفاده از فرصت رزرو در صورت مشاهده پیشنهادات معقول در بازار شمش فولادی

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای بیلت فولادی ۵sp، وارداتی، cfr ، ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه بود. بدون تغییر در روز اما از ۶۷۰ تا ۶۸۰ دلار در هر تن در روز جمعه، ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

به اعتقاد برخی از منابع در بازار، برخی از مشتریان ۵sp وقتی پیشنهاد خوبی پیدا کردند. آماده رزرو هستند. یک منبع تجاری فیلیپینی روز سه شنبه به فست مارکت گفت: فکر می کنم ۶۶۵-۶۷۰ دلار در هر تن cfr محدوده هدف امروز این بازار است. وی افزود: “بازار میلگرد ۳ sp ما [بسیار ضعیف] است در حالی که قیمت میلگرد ۵ sp تقریبا ۱۰ درصد بالاتر است.”

تعارض خریدار و فروشنده در بازار آسیا به اوج رسیده است

جمعه گذشته، یک کارخانه بزرگ فیلیپینی نشان می داد که می تواند ۶۷۰ دلار در هر تن cfr برای بیلت ۵ sp BF خریداری کند. اما فروشنده [این قیمت] را نمی پذیرد. امروز، من فکر می‌کنم قیمت [پیشنهاد] ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار در هر تن cfr باشد. یک منبع تجاری ژاپنی روز سه‌شنبه نیز این روند را تایید کرده است.

تداوم زیان معاملات آتی آهن در بورس شانگهای

ادامه زیان در معاملات آتی آهنی چین، انگیزه واردات بیلت را تضعیف کرده است. ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای بیلت فولادی درجه ۳، وارداتی، cfr چین، ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه بود. این رقم از ۶۳۰ تا ۶۵۰ دلار در هر تن در روز جمعه ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت. از ۶۵۰ دلار ۳۰ دلار در هر تن در هفته کاهش یافت.

رصد قیمت بیلت داخلی تانگشان

قیمت بیلت داخلی تانگشان در ۴۹۰۰ یوان (۷۶۶ دلار) در هر تن خارج از کارخانه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ثابت بود. اما یک کارخانه مستقر در چینگدائو، شمال هبی، قیمت ها را ۱۰۰ یوان به ۴۸۰۰ یوان در هر تن کارخانه در روز سه شنبه کاهش داد. منابع در بازار چین گفتند که آنها فکر می کنند که کارخانه های تانگشان نیز از این روند پیروی خواهند کرد.

قیمت‌های داخلی امروز پایین است و ما معاملات بیلت را در حدود ۴۵۰۰ یوان به ازای هر تن پیش‌فروش شنیدیم. که حدود ۶۲۰ دلار در هر تن cfr است. یک منبع خرید عمده چینی روز سه شنبه اعلام کرد. در حال حاضر علاقه زیادی برای بیلت وارداتی وجود ندارد.

بازار بیلت وادراتی چین خالی از معامله

یک منبع واردکننده بیلت گفت: “بازار بیلت وارداتی چین کلا از رونق خارج شده است. او اعلام کرده است که فکر نمی کنم در حال حاضر کسی به چین بتواند وارداتی داشته باشد. او افزود: «چین می‌تواند ۶۳۰ دلار به ازای هر تن سی‌اف‌آر و کمتر برای بیلت [در روز سه‌شنبه] بپردازد. اما هیچ راهی برای معامله‌گران برای محافظت از معاملات آتی وجود ندارد. این بازار اکنون در رکود شدیدی است.

خرید محموله های فیزیکی و گرفتن یک موقعیت کوتاه در بازار آتی چین تنها زمانی امکان پذیر است که بازار آتی در یک معامله پیوسته قرار داشته باشد. او افزود که در شرایط کنونی پوشش ریسک قابل دوام نیست. زیرا انتظار می‌رفت که هر دو بازار فیزیکی و آتی کاهش بیشتری داشته باشند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.