جستجو

شرکت کنندگان در کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه معتقدند با توجه به بهبود بخش ساخت و ساز، تقاضای فولاد در بیشتر مناطق خاورمیانه به استثنای ترکیه و ایران افزایش خواهد یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، شرکت کنندگان در کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در روز پنج شنبه ۷ دسامبر اعلام کردند که تقاضای فولاد در خاورمیانه در دهه آینده افزایش خواهد یافت.

بندیکت زئومر که شریک فلزات و معادن مک کینزی است در این کنفرانس اظهار کرد:

تقاضای فولاد نهایی در خاورمیانه احتمالا در سال های آینده رشد خواهد کرد، اگرچه ممکن است ظرفیت مازاد نیز باقی بماند.

در سال ۲۰۲۵، تقاضای فولاد در بیشتر مناطق خاور میانه به استثنای ترکیه و ایران، باید به ۵۲ میلیون تن برسد که نشان می دهد میزان تقاضا نسبت به سال ۲۰۲۰ که برابر ۴۱ میلیون تن در سال بود حدود 26.83 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین وی اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، ممکن است میزان تقاضای فولاد افزایش یافته و به ۵۹ میلیون تن برسد.

بندیکت زئومر همچنین در مورد عوامل موثر بر رشد تقاضا نقل کرد:

ساخت و ساز مسکونی، ماشین آلات عمومی و حمل و نقل محرک های اصلی رشد تقاضا برای فولاد خواهند بود.

زئومر در ادامه تصریح کرد:

با افزایش تقاضای فولاد، نرخ استفاده از کارخانه‌های بزرگ که به صنایع اصلی محرک تقاضا خدمت رسانی می کنند نیز افزایش خواهد یافت و میزان استفاده از ظرفیت فولاد در خاورمیانه باید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در ۱۰ سال آینده افزایش یابد.

فعالان بازار در روز پنج شنبه ۷ دسامبر گزارش دادند ظرفیت فولادسازی در خاورمیانه حدود ۶۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ بوده است. باید توجه داشت که حدود ۵۳ میلیون تن از این رقم مربوط به محصولات فولادی بلند و ۱۱ میلیون تن مربوط به محصولات فولادی تخت است.

زئومر همچنین در مورد چشم انداز فعلی بازار بیان کرد:

صنعت می‌تواند به طور کامل بر اساس پیش‌بینی‌های تقاضای فعلی و چشم‌انداز ظرفیت فعلی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، از طرفی واردات نیز ممکن است بر استفاده از محصولات فولادی فشار وارد کند.

امان ابراهیم، ​​مدیر کل فروش و بازاریابی در فولاد بحرین، در روز پنج شنبه ۷ دسامبر تایید کرد که تقاضای فولاد در منطقه در کوتاه‌مدت بهبود خواهد یافت به طوری که این تقاضا عمدتاً ناشی از بخش ساخت‌وساز می باشد و پیش بینی می شود که رشد سالانه تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲ حداقل ۵ درصد خواهد بود.

شرکت Worldsteel انتظار دارد تقاضای فولاد در خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ که برابر ۴۷٫۲ میلیون تن بود حدود ۲ درصد افزایش یافته و به ۴۸ میلیون تن برسد. همچنین با توجه به برآورد این شرکت میزان تقاضا پس از افزایش ۴٫۹ درصدی در سال ۲۰۲۲ به ۵۰٫۵ میلیون تن خواهد رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.