جستجو

مدیرعامل شرکت ایریسا گفت: فولاد مبارکه در راستای انقلاب چهارم صنعتی گام برداشته و در طرح تحول دیجیتال چندین شعار تعریف شده است که مهمترین آن تحقق “فولاد هوشمند از سنگ تا رنگ” است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، رسول سرائیان مدیرعامل شرکت ایریسا در وبینار نخستین رویداد از سلسله رویـدادهـای ۳S یا Smart Steel manufacturing Startup event گفت: چالش‌های صنعت فولاد در عرصۀ رقابت، هزینه، تنوع محصول و مسیری که مشتریان ما داشتند، در نهایت باعث شد فولاد مبارکه به سمت هوشمندسازی برود.

به گفتۀ وی، طرح تحول دیجیتال توسط شرکت ایریسا طراحی و ۶ مرداد اجرایی شده و این شرکت در مسیر انجام این پروژه فراز و فرودهای زیادی خواهدداشت.

مدیرعامل شرکت ایریسا ادامه داد: در واقع این حرکت در راستای انقلاب چهارم صنعتی بوده و فولاد مبارکه نیز در این مسیر گام برداشته است. در طرح تحول دیجیتال چندین شعار تعریف شده است. نخست «فولاد هوشمند از سنگ تا رنگ» است؛ به این شکل که سنگ‌آهن از معدن استخراج شده و بعد از طی مراحل مختلف تولید، تبدیل به ورق گالوانیزه می‌شود و در صنعت ساختمان و لوازم‌خانگی استفاده می‌گردد. در واقع این زنجیرۀ ارزش مربوط به بازۀ زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ است و تا سال ۱۴۰۴، فولاد مبارکه به کارخانۀ فولاد هوشمند تبدیل می‌شود.

سراییان گفت: چالش‌هایی مانند روندهای بین‌المللی صنعت و همچنین فرایندهای نوظهور برای فولاد مبارکه تعریف شده و در سال ۱۴۰۴ فولاد مبارکه یک کارخانۀ هوشمند خواهد بود.

به گفتۀ وی، یکی از بهترین مباحث دیده‌شده در این طرح، نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ است. همچنین به جهت اطمینان از این مهم، مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد مبارکه که راه‌اندازی آن شروع شده، یکی از پشتوانه‌های اصلی ما در طرح تحول دیجیتال این شرکت به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ایریسا گفت: امروز اولین رویداد در زمینۀ تحول دیجیتال برگزار شده و ما نیازمند همکاری دانشجویان و شرکت‌های استارت‌آپی هستیم.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه اقدامی نیست که ما به‌تنهایی بتوانیم از عهدۀآن برآییم، بلکه نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود کشور در این زمینه هستیم. ما حدود سه ماه وقت گذاشتیم و هفت چالش و مسئله را برای این وبینار آماده کردیم.

سراییان گفت: تحلیل بهره‌وری خطوط تولید فولاد مبارکه با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، اندازه‌گیری ضخامت نسوز پاتیل در حالت گرم، نمونۀ طراحی و ساخت دوقلوی دیجیتال در فولاد مبارکه، لجستیک هوشمند، امنیت کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حوزۀ siem و ایجاد پلتفرم شفاف به‌منظور ارتقای امنیت و شفافیت در فرایند خرید فولاد مبارکه با استفاده از فناوری بلاک، چالش‌های اصلی ما در این زمینه هستند.

به گفتۀ وی پس از ارائۀ چالش‌ها در ۲۳ مهر، دریافت پیش‌پروپوزال‌ها نیز در ۱۶ آبان صورت خواهد پذیرفت. این پیش‌پروپوزال‌ها یکم آذر ماه ارزیابی خواهند شد و پس از آن در هفتۀ آخر آذر بازدید حضوری از فولاد مبارکه برای پیشنهاد‌های تأییدشده صورت خواهد گرفت. بعد از آن تا پانزدهم دی‌ماه، پروپوزال‌ها نهایی خواهد شد و ارزیابی لازم برای انتخاب اولویت‌های همکاری در یکم بهمن انجام می‌شود و در نهایت مذاکرات و توافق و عقد قرارداد صورت می‌گیرد.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت ایریسا و محور مجری این پروژه، انتقال فناوری و مالکیت فکری و همچنین سرمایه‌گذاری و حمایت مالی در تولید و توسعۀ محصول، پیش‌خرید محصول و مشارکت ازجمله مدل‌های اصلی همکاری با شرکت‌های استارت‌آپی است. ضمن اینکه یک رویداد دیگر در همین زمینه در بهمن یا اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و سال ۹۹ را با دو رویداد به پایان خواهیم برد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.