جستجو

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در میزگرد تخصصی بررسی مهم ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته اظهار کرد:جوانه‌هایی از امید در صنعت فولاد دیده می‌شود و نشانه آن تعامل و همفکری فعالان صنعت برای حل چالش‌ها است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب افزود: صنعت فولاد کشور با وجود همه مشکلات به طور متوسط سالانه 5 درصد رشد داشت. این در حالیست که دیگر از مشکلات قدیمی همچون واردات مواد اولیه خبری نیست و زنجیره به تعادل نسبی رسیده است.

وی با اشاره به ارز آوری صنعت فولاد و معدن، تصریح کرد: میزان ارزآوری صنعت فولاد و معدن نسبت به سایر بخش‌های بیشتر بوده و نقش مهمی در صادرات دارند. همچنین ارزش نسبی بخش معدن و صنایع معدنی 20 میلیارد دلار است و این بخش اثربخشی بیش از 50 میلیارد دلاری بر اقتصاد دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: با اینکه حرکت‌های خوبی در زمینه تولید فولاد کیفی برداشته شده اما از سایر کشورها عقب هستیم. در برخی از کشورها تولید فولاد کیفی سهمی بیش از 15 درصد دارد.

خلیفه سلطانی اظهار کرد: باید برای مسائل اساسی همچون احداث زیرساخت‌ها شرکت‌های بزرگ معدنی با متولیان دولتی به راه حل نهایی برسند؛ کما اینکه نمونه‌های این تعامل را در احداث زیرساخت‌های بزرگ دید. همچنین باید مسائل اساسی صنعت فولاد باید در درون این صنعت حل شود.

به گفته وی، باید در بحث‌های شیوه‌نامه به متولیان امر اختیار دهیم تا با تعامل بتوانیم مسائل صنعت فولاد را حل کنند.

خلیفه سلطان در ادامه با اشاره به عرضه در بورس افزود: نمی‌توان همه تولیدکنندگان را مجبور به عرضه در بورس کرد. ضمن اینکه برخی محصولات مانند ورق گالوانیزه مشتری بورسی ندارند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.