جستجو

آلاینده ها در طول سال ها فعالیت دستگاه های صنعتی در سطح دنیا باعث شده اند تا فشار زیادی به محیط زیست وارد شده و اکنون به روزهای سخت برای گرمایش زمین و آسیب ها جبران ناپذیر محیط زیست رسیده ایم به همین دلیل صنایع روز به روز در حال حرکت به سمت از بین بردن آلاینده ها هستند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نیوز ،آلاینده ها در طول سال ها فعالیت دستگاه های صنعتی در سطح دنیا باعث شده اند تا فشار زیادی به محیط زیست وارد شده و اکنون به روزهای سخت برای گرمایش زمین و آسیب ها جبران ناپذیر محیط زیست رسیده ایم به همین دلیل صنایع روز به روز در حال حرکت به سمت از بین بردن آلاینده ها هستند.

شرکت های پیشرو در زمینه معدن قدم های جدی در زمینه از بین بردن کربن و آلاینده ها زیست محیطی برداشته اند و حالا بیش از ده ها شرکت معدن و سرویس دهنده معدنی به دنبال اتحادی هستند تا زیر نظر آن بتوانند معدن کاری الکتریکی و بدون گاز CO2 را داشته باشند.

این اتحاد که به آن کنسرسیوم الکتریکی معدن هم گفته می شود، وضعیتی مشابه با اتحاد امنیت معدنی با نام EMESRT که پیش از این بسته شده بود دارد اما به طور دقیق تمرکز اصلی خود را بر روی الکتریکی کردن گذاشته است.

در این کنسرسیوم که به نام EMC هم شناخته می شود شرکت های بزرگی از سراسر دنیا حضور دارند که از جمله مهترین آن ها می توان به شرکت های: State of Play, Sandvik, Epiroc, OZ Minerals, South32, Gold Fields, Safescape, Dassault Systemes, Energy Vault, Hahn, Horizon Power, 3ME, IGO and Barminco اشاره کرد.

این کنسرسیوم از میان گزارش های شرکت های معدن و مخصوصا شرکت State of Play بیرون کشیده شده است که در سال 2020 و با عنوان الکتریکی کردن منتشر شد.

این تحقیق که در همکاری یا دانشگاه غرب استرالیا و از سال 2011 آغاز شده به عنوان بزرگترین تحقیق بر روی استراتژی و پلتفرم های معدن در دنیا شناخته می شود.

همچنین چند شرکت قطعه سازی نیز از دیگر حامیان این تحقیقات بوده اند. تمام نیازهای معدن از راننده ها تا حمل و نقل ها برای الکتریکی شدن گنجانده شده تا کامل و جامع باشد. مسئولان این شرکت امیدوارند که دیگر معدن کاران دنیا به اهمیت این تحقیق ها پی برده و آن را سرلوحه فعالیت های خود کنند. گرمی استانوی، از موسسین شرکت State of Play در گزارشی اعلام کرده: “این کنسرسیوم می تواند معدن را به سمت آینده ای اقتصادی، سلامت، تجدید پذیر و تماما برقی هدایت نماید. با این حال باید شرکت های مختلف وارد عمل شده و زمینه های اولیه برای سرمایه گذاری این آینده روشن را ایجاد کنند تا بدانیم در کدام موضع باید سرمایه گذاری را شروع کنیم.” در این گزارش آورده شده است که 57 درصد از جامعه آماری شرکت های صنعتی و معدن کاران اعتقاد دارند که تغییر نوع انرژی در 15 سال آینده تمام صنایع و همچنین معادن را تحت تاثیر قرار می دهد. 89 درصد معتقدند که در 20 سال آینده معدن ها الکتریکی می شوند.

61 درصد بر این باورند که نسل آینده معدن ها تماما الکتریکی خواهند بود. 83 درصد باور دارند که در طول 15 سال آینده انرژی های تجدید پذیر و تکنولوژی های وابسته به آن ها تمام عملیات معدنی را متحول میکنند و 98 درصد عقیده دارند که ایجاد اتوماسیونی از تکنولوژی ها بزرگترین دستاوردی است که از الکتریکی کردن معادن به دست می آیند. به نظر می رسد ایجاد چنین کنسرسیومی می تواند آغاز راه بزرگی برای تمامی شرکت های معدن در سراسر دنیا باشد تا فعالیت های خود را به سمت الکتریکی شدن هدایت کرده و با سرمایه گذاری در این بخش ضمن دریافت سودی بابت صرفه جویی های اقتصادی، سلامت محیط زیست را نیز حفظ نمایند.

منبع: http://im-mining.com

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.