جستجو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم افتتاح قطعه سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان گفت: چادرملو 74 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد و طرح انتقال آب می‌تواند همه نیازهای این شرکت برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را برطرف کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فلزات آنلاین ، مراسم افتتاح قطعه سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان یزد در محل مجتمع صنعتی چادرملو برگزار شد. در این مراسم ناصر تقی‌زاده اظهار داشت: اکثر معادن بزرگ ایران در مناطق کم‌آب مرکز کشور قرار دارند و هنوز بخش زیادی از این معادن ناشناخته هستند. برای توسعه و بهره‌برداری از این معادن با توجه به کم‌آب بودن منطقه نیاز به تامین آب پایدار داریم و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، بتوانیم آب را برای توسعه فلات مرکزی ایران و مناطق محروم کشور تامین کنیم.

وی افزود: با استفاده از طرح انتقال آب خلیج فارس، در خصوص تکنولوژی ساخت پمپ‌ها و شیرآلات انتقال آب خودکفا شدیم و اکنون پمپ‌های بزرگ در ایران به دست صنعتگران توانمند ساخته شده است. امیدوار هستیم برای خط 2 و خط 3 انتقال آب خلیج فارس نیز از خرید خارجی پمپ بی‌نیاز شویم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: طول خط انتقال آب از مجتمع مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی چادرملو، 372 کیلومتر بوده که هفت مخزن تعادلی، 40 کیلومتر انتقال نیرو، 376 کیلومتر فیبر نوری و 24 تقاطع دارد. با افتتاح این طرح امکان انتقال 50 میلیون متر مکعب در سال وجود دارد و علاوه بر این، قصد داریم خطی فرعی از مهریز تا بهاباد و محل معدن چادرملو احداث کنیم. امیدواریم که در دو طرف این خط بتوانیم شاهد توسعه، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری جدید باشیم. البته آب انتقال یافته قطعا بیش از نیاز مجتمع صنعتی خواهد بود.

تقی‌‌زاده خاطرنشان کرد: با دستور وزیر صمت، شرکت چادملو 74 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در دست بررسی دارد که برخی از آن‌ها در سه ماه نخست سال آتی آغاز خواهند شد. آب انتقالی پشتوانه اجرای 74 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت چادرملو خواهد بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.