جستجو

واردات نفت هند از آمریکا ۴۸ درصد در فوریه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به ۵۴۵۳۰۰ بشکه در روز رسید در حالیکه واردات از عربستان ۴۲ درصد کاهش داشت.


به گزارش به گزارش به نقل از رویترز، آمریکا عربستان را به عنوان دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند پس از عراق پشت سر گذاشت. پالایشگاه‌های هند خرید نفت خام ارزان‌تر آمریکا را افزایش داده‌اند تا جبران کاهش عرضه نفت اوپک پلاس شود.

تقاضای کمتر برای نفت خام آمریکا به همراه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان و قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش باعث این تغییر بوده است. واردات نفت هند از آمریکا 48 درصد در فوریه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به545300 بشکه در روز رسید که 14 درصد کل واردات نفت هند را در ماه گذشته میلادی تشکیل می‌داد.

در عوض، واردات نفت هند از عربستان در فوریه 42 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت و به پایین‌ترین رقم 445200 بشکه در روز رسید. عربستان که همواره عرضه کننده شماره دوی نفت به هند بوده حالا برای اولین بار از ژانویه 2006 در رتبه چهارم قرار گرفته است.

عراق همچنان برترین فروشنده نفت به هند است. گرچه واردات نفت هند از عراق هم 23 درصد کاهش یافته و به 867500 بشکه در روز رسیده است یعنی پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته.

امارات به رتبه پنجم در بین عرضه‌کنندگان نفت به هند سقوط کرده و نیجریه با صادرات 472300 بشکه در روز به رتبه سوم رسیده است.

هند بارها از ائتلاف اوپک پلاس خواسته محدودیت‌های عرضه نفت را بردارد و کاهش تولید داوطلبانه عربستان را مسئول افزایش قیمت جهانی نفت می داند. این کشور سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است که حدود 84 درصد از نیاز خود را وارد می‌کند و شدیداً وابسته به نفت خاورمیانه است.

سهم خاورمیانه از واردات نفت هند به 52.7 درصد یعنی پایین‌ترین رقم طی 22 ماه گذشته رسیده، در حالی که سهم آفریقا 15 درصد بالا رفته است.

منبع : تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.