جستجو

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در نشست مشترک با اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی، تشکیل شورای آهن و فولاد را در راستای حمایت از انجمن‌ها و کل زنجیره تامین و تولید دانست.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز با بیان اینکه وزارت صمت تمایلی به قیمت‌گذاری در حوزه فولاد و آهن ندارد، اظهار داشت: از طریق برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت و اقدامات اجرایی پیش‌بینی شده در تلاشیم به تمامی زنجیره‌های فولاد کمک کنیم و تمامی انجمن‌ها از نتایج برنامه‌ها منتفع شوند.

وی در ادامه با تاکید بر توانمندی‌های موجود در کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید و صادرات فولاد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حمایت از شورای آهن و فولاد که تمامی انجمن‌ها در آن حضور دارند، نظارت‌های لازم را نیز اعمال می‌کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: ما در کنار صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی عرصه صنعت و معدن هستیم و در صددیم تعامل و هدایت خوبی به منظور توسعه و تداوم تولید انجام شود.

این مقام مسئول بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش اعضای انجمن‌های مختلف حوزه فولاد و آهن تاکید کرد و اظهار داشت: انجمن‌ها باید با احصای مسائل و چالش ‌های پیش روی صنایع خود، به ارتقا صنعت ارزآور و اشتغال‌زای کشور، با ارائه راهکار کمک کنند.

کشاورز، ادامه داد : مقام عالی وزارت دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به صنایع فولادی دارند و در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تمام تلاش ما با برنامه‌محوری در جهت تحقق این امر است.

در ادامه این نشست مشترک اعضای انجمن فولاد استان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است مشکلات واحدهای نوردی و صادراتی در جلسه یادشده مورد بررسی قرار گرفت و از تامین مواد اولیه، قیمت‌گذاری در بورس و نرخ پایه صادراتی به عنوان سه مسئله عمده واحدهای فولادی استان یاد شد.

بر اساس این گزارش و اعلام انجمن فولاد استان، آذربایجان شرقی تنها استانی است که به همت بخش خصوصی در زمینه فولاد فعال بوده و از نظر تعداد واحدهای فولادی شامل واحدهای سرد و گرم ۲۴ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است .

همچنین استان آذربایجان شرقی از نظر تولید ۱۵ درصد و از نظر صادرات ۸ درصد از سهم کشوری را در اختیار خود دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.